Predstavljena knjiga Ištvana Kaića

BEOGRAD – Knjiga Ištvana Kaića „Ime i manipulacija – kodeks srpskih medija i povezanih grupa 2001-2016“, koju je javnost dugo očekivala i koja će mnoge navesti na razmišljanje o tome zbog čega se mediji, plasmanom određenih vesti, umesto da se približe publici, od nje brane, predstavljena je u sredu, 24. januara, u knjižari Delfi SKC. Osim autora, o knjizi su govorili Dejan Vuk Stanković, profesor na Učiteljskom fakultetu u Beogradu i politički analitičar, Marko Matić, novinar i glavni urednik medijske mreže Antidot i Ivan Tasovac nekadašnji ministar kulture i informisanja i aktuelni direktor Beogradske filharmonije.

Nepomirljivost koncepta slobode i odgovornosti medija, koja bi trebala da budu povezana, je osnova polarizacije u našem društvu i dilema koju je autor knjige, Ištvan Kaić, želeo da odgonetne. “Moja teza je bila da čovek koji hoće u potpunosti objektivno da obuhvati medijsku sferu, da ne zavisi ni od jednog novinara ni od jednog medija, da ne štedi nikoga, da nema prijatelja kojeg mora da izuzme iz te analize, on mora biti van tog sektora.”, izjavio je i dodao da on nije novinar, i da je zbog toga smatrao da taj zadatak može da obavi.

Dejan Vuk Stanković, profesor na Učiteljskom fakultetu u Beogradu i politički analitičar smatra da je ova knjiga izuzetno korisna jer šalje snažnu moralno-političku poruku. Objasnio je da ceni logičnost zaključaka do kojih je autor došao i istakao da nema slobode u medijima bez odgovornosti, ali i da odgovornost prati slobodu. “Knjiga govori o mehanizmima kreacije negativnih kampanja i kontinuiranog reprodukovanja negativnih slika o medijskim akterima. Ona pokazuje da kada jednom dobijete određenu ulogu u javnosti, vi tu ulogu ne možete da promenite“, kazao je Vuk Stanković.

Ivan Tasovac, direktor Beogradske filharmonije i ministar kulture i informisanja u Vladi Srbije 2013–2016 godine je rekao da nije nimalo zabrinut za budućnost ove knjige, jer svako delo koje predstavlja ozbiljan istraživački rad na kraju pronađe svoj put do čitalaca.

Marko Matić, glavni urednik medijske mreže Antidot i autor, istakao je da je  knjiga pružila odličan opis medijske i društvene scene i dodao da će sigurno uticati na razvoj svesti kako novinara tako i konzumenata medija, koji su krajnje sudije sadržaja koji im se plasira.

Knjiga se nalazi u prodaji širom Srbije i Crne Gore i može se kupiti u knjižarama Delfi, Vulkan i Službeni glasnik, kao i na prodajnim mestima „Moj kiosk“.

Ostali članci

Ostavite odgovor

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *