BEOGRAD – Er Srbija, nacionalna avio-kompanija Republike Srbije, prijavila je neto dobit od 15,7 miliona evra za 2017. godinu, što je za 14,8 miliona evra više u odnosu na prethodnu godinu. U četvrtoj godini poslovanja, ukupni poslovni prihod avio-kompanije dostigao je 288 miliona evra. Na osnovnu detaljne poslovne analize i zahvaljujući novom pristupu i merama, operativni troškovi smanjeni su za 7 odsto, dok je istovremeno povećan prihod od prodaje za 4 odsto.

Ukupan broj putnika prevezenih u 2017. ostao je na nivou iz prethodne godine. Uprkos konsolidovanju mreže letova i porastu konkurencije, nacionalna avio-kompanija prevezla je  2,62 miliona putnika. Kapacitet za prevoz putnika, iskazan kao proizvod raspoloživog broja sedišta i ukupno pređenih kilometara (Available Seat Kilometers – ASK), povećan je za 4 procenta u odnosu na prethodnu godinu i u 2017. iznosi 4,24 milijarde.

 

Iako su kapaciteti aviona povećani uvođenjem novih rekaro sedišta u kabine flote erbas aviona, prosečna iskorišćenost kapaciteta za prevoz putnika (SLF), nastavila je da raste i sa 72,4 odsto u 2016. dodatno uvećana, za 1 procentni poen, na 73,4 odsto u 2017. godini.

 

Čarter brend Aviolet obavio je rekordnih 749 letova i prevezao 174 hiljade putnika do popularnih turističkih destinacija u Grčkoj, Turskoj, Španiji, Italiji i Tunisu. Kada je u pitanju prevoz tereta, Er Srbija nastavlja da beleži dvocifreni godišnji rast. U 2017. godini nacionalna avio-kompanija prevezla je 6.158 tona tereta i pošte, što predstavlja povećanje od 25,3 odsto u odnosu na 2016.

Jedna od najvažnijih promena jeste prelazak Er Srbije na Sejbra IT platformu. Moderna platforma uvedena je kao temelj za buduće poslovanje i koristi se za upravljanje glavnim procesima kao što su prodaja, prijavljivanje na let i ukrcavanje. Sejbra sistem omogućio je Er Srbiji uvođenje dodatnih usluga i novog koncepta tarifa, koji se primenjuju od februara. Time su putnici u prilici da kreiraju let prema sopstvenim potrebama.

Dankan Nejsmit, generalni direktor Er Srbije, rekao je: „Prethodna godina bila je važna za Er Srbiju. U 2017. avio-kompanija je sprovela važne promene u cilju unapređenja poslovanja, što se već pozitivno odrazilo na mnoge ključne poslovne rezultate.

To je izvanredan pokazatelj onoga što predstoji. Er Srbija uspela je da preveze veliki broj putnika kao i prethodne godine. I finansijski i operativni rezultati iz 2017. čvrst su osnov za još bolje rezultate. Uprkos sve jačoj konkurenciji i drugim nepovoljnim okolnostima na tržištu, od 2013. Er Srbija stalno unapređuje poslovanje. I ovu godinu počeli smo sa istim ciljem – da na svim poljima ostvarimo napredak što će, uveren sam, u narednom periodu dovesti do još boljih rezultata.“  

Er Srbija obeležila je u 2017. godini i dva važna događaja –  90 godina od osnivanja Aeroputa, kao njenog prethodnika, kao i desetomilionitog putnika koji je prevezen od trenutka kada avio-kompanija transformisana u Er Srbiju 2013. godine