BEOGRAD – Kompanija PepsiCo je nakon akvizicije Marbo Producta, tokom deset godina svog poslovanja na tržištu Zapadnog Balkana, investirala u nove proizvodne linije, povećanje kapaciteta i proširenje portfolija, uslove rada i zaposlene, kao i platforme za zaštitu životne sredine. Ukupan prihod od prodaje je uvećan za 96 odsto, dok je izvoz ka zemljama Evropske Unije povećan za 67 odsto. Na tržištima Srbije i Bosne i Hercegovine, PepsiCo se izdvojio kao jedan od najznačajnijih proizvođača slanih grickalica, a brendovi Chipsy, Clipsy, Pardon i Gud postali su deo globalnog PepsiCo portfolija.
Tokom prethodnih deset godina, PepsiCo je otkupom više od 400 000 tona krompira od koga se proizvodi 100 odsto brenda Chipsy i svetski poznati brend Lay’s, dao podsticaj domaćoj privredi i lokalnim proizvođačima. Implementiran je veliki broj inovacija u portfoliju lokalnih brendova, a u porodicu PepsiCo brendova na Zapadnom Balkanu uvedeni su i globalni brendovi: ovsene pahuljice Quaker, kao i brend Lay’s koji se u Magliću proizvodi i plasira na tržišta Slovenije, Hrvatske i širom regiona. Atraktivne marketinške kampanje, sa lokalnim i svetski poznatim zvezdama, pratile su novine koje je kompanija uvodila u portfolio proizvoda.
PepsiCo kroz svoje poslovanje u Srbiji i Bosni i Hercegovini danas zapošljava više od 1300 ljudi, od čega su čak 48 odsto žene u ukupnoj strukturi zaposlenih. Bezbedno radno okruženje doprinelo je da broj povreda na radu bude smanjen za 99,9 odsto, a kompanija je zahvaljujući kontinuiranim unapređenjima uslova rada već četiri godine za redom dobitnik priznanja Top Employer za poslovanje u Srbiji, a od prošle godine prvi put i u Bosni i Hercegovini.
„Ponosno se od samog početka vodimo poslovnom filozofijom održivog Poslovanja sa svrhom. Ono što je dobro smo tokom deset godina poslovanja nadogradili i razvili kroz implementaciju visokih globalnih standarda, ulaganja u nove procese i biznis modele, investiranja i davanja podsticaja lokalnoj privredi i u Srbiji i u Bosni i Hercegovini i građenja omiljenih brendova potrošača širom regiona. Slavimo prvih deset godina poslovanja kompanije PepsiCo na tržištima Zapadnog Balkana, ali ih vidimo kao početak dugoročne posvećenosti domaćem tržištu i lokalnoj zajednici“ istakao je Nenad Miščević, generalni direktor kompanije PepsiCo za područje Zapadnog Balkana.
Desetogodišnja ulaganja u fabrike i procese rezultirala su smanjenjem emisije Co2 za oko 300 tona, potrošnje vode za 63 odsto, električne energije za 43 odsto, a reciklira se više od 93 odsto otpada. Odgovornost prema zajednici u kojoj posluje, PepsiCo na području Zapadnog Balkana ostvaruje i kroz nacionalne i regionalne projekte, a samo u prethodne dve godine realizovane su donacije u vidu više od 15 000 lopti za učenike svih osnovnih škola u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori u okviru kampanje „Pokaži fudbalsku strast“, kao i deset Chipsy kutaka, u okviru kampanje „Podeli osmeh“ najvećim studentskim domovima u Srbiji i Bosni i Hercegovini.
Proizvodnja se odvija u dve fabrike – u Magliću i u Laktašima kod Banja Luke. Fabrika u Magliću, jedna je od najreprezentativnijih PepsiCo fabrika u Evropi, što potvrđuje i prošlogodišnje proširenje kapaciteta linijom za proizvodnju krekera, čiji je izvoz namenjen tržištima Zapadne Evrope. Takva odluka potvrđuje stratešku opredeljenost multinacionalne kompanije PepsiCo da dalje razvija svoje poslovanje u ovom regionu.
O kompaniji PepsiCo
Potrošači u više od 200 zemalja širom sveta milijardu puta dnevno uživaju u PepsiCo proizvodima. Svojim portfoliom hrane i pića koji obuhvata Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, PepsiCo je ostvario više od 63 milijarde dolara neto prihoda u 2017. godini. PepsiCo portfolio obuhvata širok spektar hrane i pića, uključujući i 22 brenda koja pojedinačno generišu više od milijardu dolara na godišnjem nivou u maloprodaji.
PepsiCo se rukovodi ‘Poslovanjem sa svrhom’ – fundamentalnim uverenjem da je uspeh naše kompanije neodvojivo povezan sa održivošću sveta koji nas okružuje. Mi verujemo u kontinuirano unapređenje proizvoda koje prodajemo, poslujući odgovorno prema planeti i osnažujući ljude širom sveta, čime PepsiCo kao uspešna globalna kompanija stvara dugoročnu vrednost za društvo i akcionare. Za više informacija posetite www.pepsico.rs