BEOGRAD – Često se među ljudima može čuti „da živimo nikad gore, da smo sve bolesniji i da je svet sve suroviji“. Objektivno gledano, situacija je, ipak, pomalo drugačija – prosečan životni vek se konstantno produžuje, manje je smrtnosti među odraslima, ali i među decom i novorođenčadima. Mnoge, u prošlosti neizlečive bolesti, sada se uspešno leče ili su iskorenjene zahvaljujući napretku medicine.
Zbog čega onda često imamo utisak da živimo nikad teže i da smo konstantno okruženi teškim vestima i temama? Jedan od razloga za ovaj osećaj leži u činjenici da se komunikacija poslednjih decenija značajno promenila. Sa pojavom interneta svet je i zvanično dobio karakteristike „globalnog sela“, a zahvaljujući društvenim mrežama informacije se prenose brzo, pravovremeno i – često. U velikom broju informacija koje dođu do nas, često duže zapamtimo one koje su kod nas izazvale tugu, bes ili setna osećanja.
A koliko današnji čovek dobija informacija? Često se kaže da je „informacija moć“, a danas do nje nije teško doći. Izloženi smo sve većem broju vesti koje dobijamo od različlitih izvora – od medija, društvenih mreža, ali i posredstvom elektronskih i štampanih medija.
Želeli smo da ispitamo kakvo je stanje u medijima. Da li se objavljuje više informacija ili se danas do njih samo lakše dolazi, a nije im promenjen broj? Uz pomoć start up kompanije za analizu medijskog sadržaja Digital Element analizirali smo objave srpskih online medija u prethodne tri godine. Zanimalo nas je koliko je ukupno vesti objavljeno na svim online medijima u zemlji u 2016, 2017 i 2018. Analiza je dala zanimljive rezultate – u 2016. godini ukupno je objavljeno 890 902 vesti, dok je samo godinu dana kasnije, u 2017. godini objavljeno ukupno 1 329 202 vesti, što iznosi povećanje od gotovo 50 odsto. Ovaj trend se nastavio i u narednoj godini, pa je tako u 2018. godini objavljeno ukupno 1 675 095 vesti. Ako poredimo samo 2017. i 2018. godinu vidimo da rast nije tako drastičan kao u odnosu na 2016. i 2017. godinu, ali svakako beleži značajan skok u broju ukupno objavljenih tekstova u online medijima u Srbiji. Na porast broja vesti je uticalo i pokretanje novih medija i sajtova, ali i sve veći broj blogova.