NOVI SAD – Da li će se urediti tržište polovnih, samim tim i novih vozila u Srbiji? Na taj odgovor dugo se čeka, a da je krajnje vreme da se nešto uradi po tom pitanju, potvrđuje podatak da se kod nas godišnje proda i pet puta više polovnjaka nego novih automobila. Na taj način postajemo poslednja stanica vremešnim vozilima sa starim motorima. Za poslednjih pet godina, u Srbiju je ušlo 600.000 polovnjaka. Postajemo auto otpad, što je poražavajuća činjenica, koju još težom čini pitanje, gde će za koju godinu završiti na hiljade starih automobila. Na prezasićenom tržištu, i dalje su najtraženiji nemački automobili, a najprodavanija vozila su do 6.000 evra. Nadležni najavljuju da će se uvoziti vozila, ne starija od 10 godina.
“S jedne strane uvoznici moraju da zadovolje novi euro 6 propis, s druge strane euro 3 norma od 2000. godine, uvozi se sve i svašta. Pogledate na putu vremešni tamić da mu točak ide u osmicu, dimi, puši, on je prošao tehnički, a neki automobili ne mogu. Trebalo bi malo više struke i usklađivanja”, kaže Srđan Ačanski, menadžer prodaje vozila.
RTV (Đorđe Nikolić)