BEOGRAD – Ove godine se navršava 140 godina od uspostavljanja diplomatskih odnosa između Italije i Srbije, kao i deset godina od uspostavljanja strateškog partnerstva između Rima i Beograda. Radi proslave ovih godišnjica Ambasada Italije u Beogradu je, u saradnji sa Italijanskim institutom za kulturu i kancelarijom ICE, ustanovila kalendar kulturnih događaja i inicijativa za ekonomsku promociju koji će biti održani u Srbiji u toku godine. DDOR OSIGURANJE, članica italijanske UNIPOL GRUPE, na osnovu dugogodišnje tradicije, ima čast da promoviše jedan od planiranih događaja: III. DAN ITALIJANSKOG DIZAJNA.

U sredu 20. marta  u 19 časova, u „Muzeju nauke i tehnike“ u Beogradu odražana je inauguracija Italian Design Day na temu „Dizajn i grad budućnosti“ – Kvalitet života i nove granice stanovanja. Učesnici su bili ambasador Italije Karlo Lo Kašo, doajen italijanske arhitekture Mateo Fantoni (Studio Fantoni , Milano) i Zoran Đukanović (Arhitektonski fakultet, Beograd) čija je uža naučna oblast urbanizam i prostorno planiranje, a oblasti istraživanja: participativni urbani dizajn, stanovanje, otvoreni gradski prostori, javna umetnost, kulturna istorija grada.

Izložba „Deset reči“ koja će ovom prilikom biti predstavljena, nadahnuta je rečima snažne simboličke vrednosti predstavljene kroz dizajnerska dela -30 radova koje je stručni žiri odabrao na on-line konkursu sa preko 600 učesnika. Izložba je nastala kao rezultat saradnje Ministarstva spoljnih poslova i međunarodne saradnje Italije,  projekta „Italijanismo“ i ADI-Asocijacije za industrijski dizajn. Radovi koje će moći da vidi beogradska publika, biće dostupni uskoro i novosadskoj, zahvaljujući DDOR OSIGURANJU kao sponzoru, koji će u aprilu biti sledeći domaćin izložbe u svojoj centralnoj poslovnoj zgradi u Novom Sadu. Ovi radovi su svoju izložbenu premijeru imali su u Rimu, u zgradi Ministarstva spoljnih poslova i međunarodne saradnje, a potom su prosleđeni mreži ambasada, konzulata i italijanskih instituta za kulturu u svetu.

Italijanski dizajn karakteriše stalno obnavljanje tema i shema zahvaljujući kreativnosti autora i podsticajima klijenata. Inventivnost i originalnost u projektovanju, kvalitet upotrebljenih materijala, brižljiva izrada predmeta, proizvodni proces koji vodi računa o životnoj sredini, o onom ko izrađuje te proizvode kao i onom ko će ih koristiti, zatim vrlo visok nivo grafike pakovanja i reklame jesu one karakteristike koje su italijanski dizajn učinile čuvenim, prestižnim i prepoznatljivim u svetu. Cilj ove inicijative je promovisanje italijanske kreativne industrije, koja predstavlja most između sveta umetnosti i sveta ekonomije i industrije. Oblast dizajna – jedne od najvažnijih industrija “Made in Italy” poznate u celom svetu ostvaruje u Italiji prihod od preko 47 milijardi evra i zapošljava skoro milion ljudi u direktnim i indirektnim poslovima.

Đorđo Markeđani, predsednik Izvršnog odbora DDOR osiguranja (sponzor Dana italijanskog dizajna) i predsednik Komore italijansko-srpskih privrednik smatra da će dizajn postatiti sve važniji u Srbiji.

-Gradi se mnogo novih zgrada,  evidentna je evolucija načina na koji ljudi žive. Uglavnom u Beogradu, Novom Sadu, ali i u ostalim gradovima u zemlji može da se uoči pomak. Građani Srbije mnogo više putuju u Italiju i cene dizajn kao i tehnološku evoluciju gradnje. Želeo bih da podsetim kako su zapravo rođeni italijanski dizajneri. Nakon Drugog svetskog rata, tada je njihov rad prirodno morao da bude drugačiji, kasnije je postajao sve ekskluzivniji i u prirodi njihovog posla je da čine ljude srećnima u njihovim životima i okruženju u kojem žive. Srbija je spremna za takve procese i događaji poput ovog – Dana italijanskog dizajna i izložbe koja je ovde postavljena, jednostavno teranu ljude da počnu da razmišljaju kako i na koji način žive, kako mogu da žive, da unaprede kvalitet života i osete nove granice stanovanja.

Ambasador Italije u Srbiji Karlo Lo Kašo je, na svečanom otvaranju manifestacije, rekao da italijanski dizajn i arhitektura predstavljaju sponu između sveta umetnosti, industrije i privrede i simbol izuzetnosti i najboljeg što iz Italije dolazi.

– Grad budućnosti, kvalitet života i nove granice stanovanja – to je tema trećih po redu “Dana italijanskog dizajna” koji se danas obeležava u čitavom svetu, zahvaljujući događajima koje organizuju ambasade i konzulati Italije, zajedno sa italijanskim institutima za kulturu. Inicijativa ima za cilj da promoviše dizajn kao jedan od centralnih životnih aspekata”, rekao je ambasador Italije.

Pokrovitelji izložbe kažu da je ona pokušaj da se u Srbiju prenese deo ilustracija onog što se može videti na velikom milanskom salonu, dodajući da će ona biti postavljena i u sedištu DDOR Osiguranja u Novom Sadu. Srbija je veoma otvorena za nove uticaje, kažu oni.

Mislim da je Srbija u ovoj fazi spremna da razume taj značaj jer je ona pre svega zemlja veoma otvorenih shvatanja. Puno je ljudi iz vaše zemlje koji su proputovali svetom i naučili mnogo, među njima ima onih koji se vraćaju i donose nove uticaje, među kojima je i shvatanje važnosti objedinjavanja kulturne industrije i tržišta, a dizajn je najbolja stvar za to”, naveo je Đorđo Ambrođo Markeđani, predsednik izvršnog odbora DDOR osiguranja i Predsednik komore italijansko-srpskih privrednika.