KOPAONIK – Drugu godinu zaredom Kopaonik biznis forum traje četiri dana, a prvog dana održana su dva specijalna događaja – Kreativna ekonomija razvija Srbiju i Nova preduzeća – pokretači digitalne Srbije.
Posle specijalnog događaja posvećenom start up-ovima zaključeno je da je u start up-ove u Srbiji uloženo više od 140 miliona evra, ali da domaće kompanije skoro uopšte ne sarađuju sa njima. Pored toga, 60 odsto start up-ova se fokusira isključivo na poslovne klijente i njihove proizvode koristeći kompanije širom sveta, među kojima i Apple, DHL, Nike, Samsung, Uber, Ikea.
Na panelu, kroz koji je prisutne vodila Zoja Kukić, suosnivačica Startit, Milorad Bjelogrlić, direktor sektora za IT planiranje i digitalnu transformaciju Telekom Srbija, Nenad Đurđević, generalni direktor Inicijativa Digitalna Srbija i Milica Marković, menadžerka za korporativne komunikacije Direct medija, iz različitih uglova pričali o važnoj ulozi start up-ova.
Dodatno, istaknuto je da više od 50 odsto novih poslova dolazi od start up preduzeća, kao i da u Srbiji postoji oko 200 startapa. Na specijalnom događaju predstavljeno je istraživanje koje je pokazalo da 94 odsto menadžera u kompanijama u Srbiji kaže da digitalna transformacija menja industriju kojom se bave.
Kreativna ekonomija razvija Srbiju
Kreativne industrije usko su povezane sa svim drugim granama privrede i povećavaju njenu kompetitivnost, a procenjuje se da će samo u narednih pet godina više od 40 odsto zanimanja nestati i pojaviti se nekoliko hiljada novih, i to uglavnom iz te oblasti – zaključak je prvog specijalnog događaja na 26. Kopaonik biznis forumu na temu kreativne ekonomije.
Kreativne industrije su najbrže rastuća grana privrede u Srbiji, gde se nalazi 30.000 kompanija, 115 000 zaposlenih od kojih je više od 70 odsto uzrasta između 25 i 44 godine.
Moderator specijalnog događajabila je Branka Conić, a sagovornici Radivoje Raša Bukvić, glumac, Dušan Kovačević, osnivač i direktor EXIT festival, Slavimir Stojanović, grafički dizajner i Mirjana Vladisavljević, generalni direktor Balkan tube festa.
Prisutni na specijalnom događaju prvog dana 26.Kopaonik biznis foruma čulo se i da srpska scena ima najviše jutjubera u regionu i da je to nova grana industrije gde se sada ozbiljno zarađuje novac. Dodato je i da su jutjuberi postali svesni uticaja i da se ponašaju sve odgovornije, da kvalitetni kanali opstaju ako imaju harizmu.
Pričalo se i o ome koliko je dizajn neophodan, da je to lice kompanije i da unapređuje njeno poslovanje., kao i da identitet treba graditi na srdačnosti i gostoprimstvu i dobrom provodu.
Učesnici su slušali pažljivo i o tome zašto je opravdan fokus na kreativnim industrijama i da li su jako dobre šanse da naša ekonomija u narednih 10, 20 ili 30 godina kreira najplaćenije poslove.
Kako je rečeno, jedan od ključnih faktora pri odluci investitora da ulažu je upravo to kakav je imidž te zemlje te da je važno da svi u vladinom i nevladinom sektoru nastoje da se predstave u što boljem svetlu. Umetnost je ozbiljna izvozna grana i važno je razumeti da ljudi koji žele ili imaju motive da ulažu u kreativnu industriju mogu da budu partneri.