Održan sedmi Food Talk

NOVI SAD – Sedmu godinu zaredom, kompanija “Color Media Communciations”, organizuje u Novom Sadu najveću regionalnu konferenciju posvećenu gastronomiji, vinu i pivu “Food Talk”.  Kao i prethodne godine, konferencija je održana u Hotelu “Sheraton Novi Sad”. Uz priče o hrani, pivu i vinu, degustacije i studije slučaja okupila su se najpoznatija imena regiona iz sveta gastronomije, ambasade, hoteli, restorani, gazdinstva i kompanije koji diktiraju trendove.  

Ove godine konferencija je bila posvećena temama kao što su brendiranje destinacija i država kroz hranu, edukacija stručnjaka, vlasnika i gostiju restorana u regionu, a govorilo se i o tome da li I kada će Srbija dobiti svoju prvu Mišelin zvezdicu. Na konferenciji smo upoznali i popularne travel and food blogere sa naših prostora, a svoje proizvode predstavile su i najuspešnije Craft pivare. Konferenciju su otvorili Ivan Đoković, potpredsednik Pokrajinske vlade, Milorad Radojević, član Gradskog veća za privredu i turizam Grada Novog Sada i Tomaš Kuhta, ambasador Češke Republike u Beogradu.

Ivan Đoković govorio je o programu razvoja Vojvodine koji kao njen obavezan deo uključuje gastronomiju. 

“Ono što Vojvodinu izdvaja je posebna interpretacija određenih gastronomskih specijaliteta. Ako treba da okarakterišemo čoveka u Vojvodini rekao bih da ga odlikuju tradicionalno vojvođansko gostoprimstvo. Ono se prožima I kroz predjelo i kroz glavno jelo I kroz obaveznu vojvođansku supu koju preporučujem svima da probaju, pa sve do dezerta I fruškogorskih vina. Možda nemamo prepoznatljivost kao Toscana ili Bordeaux ali ne zaostajemo za kvalitetom”. 

Milorad Radojević istakao je da su gastronomija i hrana neiscrpne teme, a da fokus Novog Sada predstavljaju lokalni proizvođači i lokalna hrana. 

“Program razvoja turizma koji je usvojen obuhvata gastro-turizam, a hrana i poljoprivreda ne mogu se razdvojiti. Poljoprovreda teži ka organskom, integralnom sa ciljem da se pomogne malim proizvođačima, da ih ojačamo I podignemo svest o lokalnim proizvođačima. Još uvek nam nedostaje dovoljno dobra edukacija potrošača o značaju lokalnih proizvođača, kako da pročitaju etiketu I tome slično, kao I edukacija samih proizvođača sa ciljem da ih naučimo na koji način da se najbolje predstave, upakuju svoje proizvode i tome slično” – rekao je Radojević i naglasio da bi najbolji princip rada malih proizvođača mogao da se iskaže jednom rečenicom koja garantuje uspeh, a koja glasi – Mislite globalno, radite lokalno.” 

Češki Ambasador, Tomáš Kuchta govorio je ovom prilikom o češkoj kuhinji koju je uporedio sa vojvođanskim specijalitetima.  

“Imao sam veliku sreću da radim u zemljama gde je hrana u centru pažnje, kao što su Italija, Hrvatska, Belgija i Srbija. Ove zemlje su me iznenadile u smislu koliko vremena ljudi provode uživajući u hrani i priči o hrani i o tome šta će se spremati, ali u svetu toliko informacija i kanala o hrani i mi smo počeli po malo da pazimo. Češka ima mnogo jela sličnih vojvođanskim specijalitetima, iako je naširoko poznata po praškoj šunci i pivu”.

Konferencija je organizovana uz podršku Grada Novog Sada, Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam, Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, Gradske uprave za privredu i turizam, Udruženja malih nezavisnih pivara Srbije, a podržale su je kompanije: Imlek, Unicef Srbija, AMS Osiguranje, MARS, Vinarija Džervin, Udruženje Bač u srcu Bačke.   

Panele konferencije možete pogledati na linku: http://www.color.rs/foodtalk2019/

Ostali članci

Ostavite odgovor

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *