Ministarstvo podseća da postojeći način pristajanja brodova na putničkom terminalu Luke Beograd funkcioniše unazad deceniju i da do danas nije prouzrokovao bezbednosne probleme, niti u saobraćaju niti u komunikaciji putnika sa obalom.
“Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture odavno je uočilo problem nedostajućih pristanišnih putničkih kapaciteta u Beogradu, zbog čega je zajedno sa gradskom opštinom Zemun i Gradom Beogradom iniciralo izgradnju Međunarodnog putničkog pristaništa u Zemunu, na kojem će radovi biti završeni u avgustu 2019”, navodi se u saopštenju.
Podseća se i da je Lučka kapetanija Beograd uvela posebna pravila plovidbe na beogradskom sektoru koja daju rezultate, jer do sada nije bilo havarija.
“Svaki dolazak putničkog broda praćen je raportnim i drugim aktivnostima Lučke kapetanije Beograd, koja prati plovidbu svih brodova preko Rečnih informacionih servisa (RIS).
Dodatno, Srbija je prva u Evropi uvela navigacione bove koje su vidljive brodovima u svim uslovima plovidbe, što umnogome povećava bezbednost plovidbe i što najbolje govori o aktivnosti nadležnih službi Ministarstva i odnosu prema pitanju bezbednosti”, ističe se u saopštenju.
Tanjug