BEOGRAD – Kamper VisionVenture, koji su zajednički napravili BASF i HYMER, predstavlja pogled u budućnost kampovanja. Koristeći razvojnu ekspertizu BASF-ovog Centra za kreaciju, nova klasa kamp-kombija utire put ka lakoj konstrukciji, nezavisnosti, iskustvu putovanja i dizajnu. Vozilo je premijerno prikazano na Caravan salonu u nemačkom Dizeldorfu krajem avgusta, a BASF ga je ponovo predstavio na sajmu K2019.

„Naši proizvodi pružaju dizajnerima neviđene nove mogućnosti i funkcionalnosti u vozilu VisionVenture”, objašnjava Martin Jung, šef odeljenja materijala za poboljšanje performansi u BASF-u. „Krajnji rezultat prikazuje koliki je dijapazon kompetencija naših materijala – od inspiracije do gotovog proizvoda.”

Više od 20 vrsta plastike visokih performansi i nova tehnologija premaza korišćeni su u izgradnji ovog inovativnog kampera, što se vidi po njegovim svojstvima. Na primer, BASF i HYMER koriste inovativne lake materijale i za enterijer i za eksterijer, što doprinosi većem komforu, ali i većoj snazi vozila. VisionVenture postavlja nove rekorde i u pogledu dizajna – na primer, kombinovanjem plastike i prirodnih materijala poput konoplje i škriljca. Rešenja za upravljanje energijom, za toplotnu izolaciju i električne komponente, mere koje umanjuju buku i vibraciju i preko 100 komponenti napravljenih pomoću 3D štampe zaokružuju viziju modernog putovanja.

„HYMER je sinonim za vrhunski kvalitet, inovaciju i otkriće. VisionVenture razvijen u tandemu sa BASF-om savršeno oslikava ove vrednosti. To već obećava da će našim kupcima pružiti potpuno novi osećaj slobode”, objašnjava Kristijan Bauer, generalni direktor kompanije HYMER.

Jedno od najinovativnijih svojstava VisionVenture-a je njegov samonaduvavajući krov. Samostalno se naduva za manje od jednog minuta, stvarajući tako više prostora. Premaz Elastollan® korišćen na krovu otporan je na vodu i vetar, te garantuje miran noćni san na prijatnoj temperaturi. Jastuci i dušek u VisionVenture kamperu takođe ostaju prijatno sveži čak i tokom najtoplijih dana. To je moguće zahvaljujući termo-regulacijskom efektu Elastocoat® C Spray gela koji efikasno prijanja na sve pene i može se nanositi na sve pene od poliuretana, različite površine dušeka, na različitim mestima i u različitim debljinama.

Kombinovana upotreba prirodnog kamena u dizajnu enterijera sa laganim materijalima ranije nije bila moguća. Ali to će se promeniti zahvaljujući razvoju Veneo Slate®, proizvedenog upotrebom kompaktnog, poliuretanskog elastičnog premaza. Ova svetska inovacija ima izuzetno lagan tanak premaz od pravog škriljca, a dodavanjem samo jednog milimetra postaje fleksibilan materijal koji štedi prostor. Elastoflex® poliuretanska pena sličnih je svojstava. Sa jedinstvenom kombinacijom prirodnih materijala i plastike, ovaj jednako lagan materijal koristi vlakna konoplje za proizvodnju vrata ormarića i kuhinjskih elemenata. Kao i Veneo Slate, može se nanositi na okrugle i zakrivljene površine, eliminišući potrebu za teškim alternativama poput drveta ili iverice.

BASF se koristio brojnim tehnikama 3D štampe kako bi napravio više od 100 komponenti za enterijer i eksterijer kampera VisionVenture, uključujući i obloge točka, delove karoserije, ručke, kuke i držače tableta. Bilo da su komponente male ili velike, tvrde ili meke, obojene ili ne, digitalna proizvodnja je brz i isplativ model za individualne delove ili male serije delova. 3D štampane obloge točkova i ostale komponente kao što su pragovi i balkon zaštićeni su poliuretanskim premazom Elastocoat C koji pruža trajnu zaštitu od mrlja, ogrebotina ili oštećenja od kamenja.

Prava sloboda leži u nezavisnosti – koji VisionVenture omogućava svojom pametnom upotrebom materijala za upravljanje energijom, izolaciju i električne komponente.

Po prvi put, BASF je kombinovao dva inovativna izolaciona materijala SLENTEX® i SLENTITE® za VisionVenture. Čvrsti paneli SLENTITE korišćeni su za rashladnu opremu, vrata, prozorske okvire i podove. Oni pružaju potrebnu stabilnost u terenskim vozilima. Visoko efikasna, sigurna i prostorna svojstva materijala SLENTEX pružaju toplotnu zaštitu za bateriju, odeljak motora, pećnicu i ploču za kuvanje u kamperu VisionVenture. Izolacioni materijal visokih performansi je veoma efikasan u sprečavanju širenja iskre ili vatre zahvaljujući svojim nezapaljivim svojstvima. Još jedna prednost je to da nijedan materijal ne pokazuje efekte starenja tokom svog roka službe. 

BASF-ovi poluaromatični poliamidi visokih performansi, poznati pod nazivom Ultramid® Advanced, naročito su lagani i jaki. Imaju izuzetna kruta i čvrsta svojstva, čak i kada su izloženi visokim temperaturama. Poliamidi takođe zadržavaju svoju mehaničku stabilnost, što ih čini idealnim za upotrebu u motoru ili odeljku motora. Ultramid Advanced T1000 i Ultramid Advanced N dodatno su otporni na hidrolizu i samim tim su savršen izbor za odvode u kuhinji i tuš kabini kampera VisionVenture.

VisionVenture je izuzetno upečatljivog izgleda. Ključni doprinos osećaju udobnosti dao je Haptex®, poliuretanski sistem za imitaciju kože, koji prekriva čitav enterijer. Ovaj materijal je izuzetno prijatan i dostupan u raznim bojama i teksturama. Lako se čisti i ne sadrži organske rastvarače. Na vrhu se nalaze dve viseće svetiljke sa difuzerima napravljene od prozirnog materijala Ultramid Vision. Osim što usmeravaju svetlost na sto, svetla, koja su skrivena u tavanici, takođe osvetljavaju celokupnu unutrašnjost. Ultramid Vision je otporan na ogrebotine i hemikalije.

Spoljni premaz kampera VisionVenture je takođe novina. Iz fukcionalnih razloga, kamperi su uglavnom obojeni u belo ili bež kako ne bi došlo do pregrevanja leti. HYMER i BASF svojim sivo-zelenim VisionVenture-om demonstriraju da se u budućnosti lični izbor može primeniti i na farbanje. Boja je bazirana na Chromacool tehnologiji upravljanja temperaturom. Chromacool je dostupan u raznim bojama i odbija sunčevu infracrvenu svetlost, smanjujući na taj način nakupljanje toplote u vozilu. Ovo pasivno upravljanje temperaturom znači da se zagrevanje površine vozila smanjuje za do 20° C, a unutrašnja temperatura pada za čak 4° C. Manje energije je potrebno za klimatizaciju, što pomaže smanjenju potrošnje goriva ili povećanju opsega kod električnih vozila.

VisionVenture znači da se nikada ne morate odreći izvanrednog komfora. BASF-ovi inovativni materijali, koje su dizajneri i inženjeri kreirali na potpuno nove i iznenađujuće načine to osiguravaju.

Infinergy®, prvenstveno povezan sa patikama Energy Boost kompanije Adidas, prvi put se pojavljuje u crnoj boji u VisionVenture-u. U stepenicama i okviru kreveta, ekspandirani termoplastični poliuretan (E-TPU) omogućava ublažavanje tačke pritiska zajedno sa prijatnom estetikom. Kao modul za spajanje, on povezuje letvice u rešetkastoj podlozi, što rezultira odličnim, podesivim postoljem dušeka, a sve zahvaljujući visokoj otpornosti materijala. Ovaj efekat se zadržava i u slučaju kontinuiranog opterećenja, poznatog i kao „odskok”.

Kako bi putovanje bilo još prijatnije, jastuci i dušeci u VisionVenture su udobni kao oni koje imate kod kuće. Efekat memorije CosiPUR® fleksibilne pene omogućava optimalnu udobnost. Poliuretanski materijal ima posebna svojstva koja se mogu podesiti upotrebom ćelijske morfologije od veoma meke do viskoelastične. Materijal takođe propušta vazduh, prozračan je i pere se u mašini i zadržava svojstva čak i nakon dugotrajne upotrebe.

U međuvremenu, kako bi izbegli bilo kakve kompromise u udobnosti na otvorenom putu, BASF i HYMER su osmislili prilagođeni NVH (noise – buka, vibration – treperenje, harshness – grubost) paket za VisionVenture. Kompaktni, mikroćelijski poliuretan Cellasto® koristi se za smanjenje vibracija i blokiranje buke u unutrašnjosti, pogonu ili šasiji. Posebno za avanture na zemljanim putevima, programeri su opremili VisionVenture specijalnim Cellasto rešenjem za uklanjanje vibracija i podršku šasiji, kombinujući sigurnost vožnje sa dinamikom i komforom.

Video o VisionVenture kamperu možete pogledati ovde.

 

O BASF-om odeljenju za materijale za poboljšanje performansi

BASF-ovo odeljenje za materijale za poboljšanje performansi obuhvata celokupno znanje BASF-a u pogledu inovativne, prilagođene plastike pod jednim krovom. Globalno aktivno u četiri glavna industrijska sektora – transport, građevinarstvo, industrijska primena i roba široke potrošnje – odeljenje poseduje snažan protfolio proizvoda i usluga u kombinaciji sa dubokim razumevanjem sistemskih rešenja orijentisanih ka aplikacijama. Ključni pokretači profitabilnosti i rasta su naša bliska saradnja sa kupcima i jasan fokus na rešenjima. Snažne mogućnosti za istraživanje i razvoj pružaju osnov za razvoj inovativnih proizvoda i aplikacija. U 2018. godini odeljenje za materijale za poboljšanje performansi ostvarilo je globalnu prodaju od 7,65 milijardi evra. Više informacija na mreži: www.plastics.basf.com.

 

O BASF-u

U kompaniji BASF, mi stvaramo hemiju za održivu budućnost. Kombinujemo ekonomski uspeh sa zaštitom životne sredine i društvenom odgovornošću. Više od 122.000 zaposlenih u kompaniji BASF doprinosi uspehu naših kupaca u gotovo svim segmentima i gotovo svakoj zemlji na svetu. Naš portfolio organizovan je u šest segmenata: Hemikalije, Materijali, Industrijska rešenja, Površinske tehnologije, Ishrana i nega i Poljoprivredna rešenja. BASF je ostvario prodaju od 63 milijardi evra u 2018. godini. Deonicama BASF-a trguje se na berzama u Frankfurtu (BAS) kao i deonicama American Depositary Receipts (BASFY) u Sjedinjenim Američkim Državama. Za više informacija posetite stranicu: www.basf.com.

Više informacija o tome kako kompanija BASF obrađuje lične podatke možete saznati na https://www.basf.com/rs/sr/tools/legal/data-protection.html.