Mama kao sa reklame

Iako mnogi i dalje smatraju da je biti bloger samo hobi i zabava, naročito jer se pridaje pažnja više spoljnjem izgledu, posećivanju kultnih mesta, obilaženju svetskih destinacija, fotografisanju za koje vam je nekad dovoljan samo telefon i nečija dobra volja, mi smo ipak želeli da dokažemo suprotno, zavirivši u šareni svet jedne novosadske  influenserke, blogerke, jutjuberke, majke i supruge Tatjane Jovanović, koja je napustila marketinšku firmu, okrenuvši se drugačijem stilu života, potvrdivši nam upravo to – da blogovanje nije posao „bez posla“ nego ozbiljan marketinški potez.

Posvećena, mlada, entuzijasta, lepa, kulturna, odmerena, prijatna, kreativna…sve je to neophodno da bi njen profil na društvenim mrežama izgledao dovoljno kvalitetno da privuče više od dvadeset hiljada ljudi, uglavnom ženskog pola, i da baš ona biva najbolji komunikacioni kanal između brenda i publike, zbog čega je i plaćena.

Za devojčice kojima ste uzor i na koje imate neposredan uticaj, kako postati influenser?

S drugaricama sam vodila blog na kojem smo delile savete o lepoti, modi, kozmetici, a kako su one odustale, ja sam samo nastavila, prvo pišući za renomirane lifestyle magazine, pokazavši tako da nisam samo lepa plavuša, a potom sam prešla na platformu Instagram, od koje se pristojnije zarađuje. Kvalitetnim sadržajem, to bi bio moj odgovor.

Posmatrajući Vaš nalog, uvek ste „skockani“. Šaljemo li lošu poruku klinkama, vršeći pritisak da su uvek „namontirane“ i da prirodno izdanje gubi smisao?

Nikako! I ja sam obična žena. Provodim vreme sa svojom decom, sa suprugom, kuvam, perem, čistim, ne volim peglanje. Kada sam jednom s punđom na glavi stala pred kamere i pustila to u etar, dobila sam salvu kritika, jer su devojke uglavnom na mom nalogu zato što vole da vide doteranu ženu. Prosto sam taj tip, a to negde i jeste moja poruka – sve može da se stigne i vrlo je važno biti uredan, čist, otmen. Da se razumemo, nisam pristalica teške i jake šminke, ali kosa mora biti čista, lice negovano, nokti uredni, i često navijam za kućne radinosti; maske na primer, spravljam sama, nijednom nisam bila kod kozmetičarke na tretmanu, a ono „nemam para“, samo je izgovor.

Kako Vas ljudi posmatraju kada im kažete da ste influenser i zašto umanjujemo značaj tog posla?

Neprestano radim, imam svoju firmu, izdajem račun, plaćam porez, konstantno sam na telefonu, lap topu, pa i to fotkanje za koje svi misle da je jednostavno, znajte da nije, tako da nisam sigurna zbog čega se naš posao nepravedno karakteriše kao „neradnički“, ali me to ne zamara. Radim ono što volim i srećna sam što sam mogla da hobi pretvorim u posao. Lavina negativnih komentara mahom dolazi od onih koji sede iza tih istih ekrana i kritikuju, bez da su mrdnuli. Lako je osporavati, ali hajde, radite vi marketing, promovišite jedan proizvod, napišite nešto.

Kako se nositi s kritikama?

Mogu da se pohvalim da ih na svom profilu retko imam, a i valjda tako privlačim mahom srećne i divne žene, devojke, dame, s kojima obožavam da komuniciram, koje mi redovno pišu, pitaju za neki savet, a ja se zaista trudim svima da odgovorim, i evo ovim putem se izvinjavam ako nekom nisam uspela, jer primim dosta poruka. Činjenica je da ljude nervira ono što sami ne umeju ili ne mogu učiniti.

Reklamirajući određeni brend, Vi prihvatate na sebe deo odgovornosti, garanciju da je taj proizvod valjan.

Zanimljivo je da nikad nisam prihvatila, i to je moja politika, ono što ni sama lično ne bih koristila. Toliko sam poslova odbila, što možda nije dobro, ali želim kvalitet. Ne mogu da reklamiram neki šampon ako ga prethodno nisam mesecima testirala, te na vlastitoj koži osetila da je dobar. Verovatno je u tome čar mog nastupa, jer devojke osete iskrenost, veruju mi i naravno da snosim ogromnu odgovornost kada im dajem savete. Moja publika je zaista konzument željenog proizvoda, a to najbolje znaju agencije koje me i angažuju za rad.

Kako suprug Darko gleda na ovaj, pomalo neuobičajen, posao?

Podržava me, jer me upoznao pre cele ove priče i javnog pojavljivanja, a rado mi izlazi u susret ako treba da me fotografiše i neizmerno sam mu zahvalna na tome.

Koliko dnevno vremena provodite na Instagramu?

Mora da mi svira, da je pojačan, ali kada sam s decom – odložim ga. Prosto, radim kao trafika, kao neka Draga Saveta sam (smeh). Ako je neko odvojio vreme da me prati i obrati mi se, ko sam ja da ne odgovorim pristojno? Moja ciljna grupa su mlade žene koje vode računa o sebi.

Ćerki Sofiji, koja je vaspitačici izjavila da mama ide često u grad s drugaricama, objasnila je poentu svog posla, koji ponekad podrazumeva i odlaske na događaje, iako je dosta kod kuće, jer je sama sebi gazda i ne mora da podnosi nikom račune, a biti spontan, pričati, praviti zanimljive „storije“, koji podrazumevaju recepte i negu, često oduzmu i po ceo dan. Mreže koristi i da probudi svest drugima o humanitarnim akcijama, tako da njen uticaj i „moć“ zaista imaju svrhu.

Biti multi- tasking, popularna mama na mrežama nekad je ultra-zabavno, pokatkad icrpljujuće, ali kada se savije kraj glavica svoje dece, Tatjana je samo još jedna čarobna mama  s inspirativnim poslom.

 

autor: Nikea Vučetić

 

 

 

 

 

Ostali članci

Ostavite odgovor

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *