BEOGRAD -Od početka krize izazvane pandemijom virusa COVID-19, Crveni krst Srbije ostvario je 325.904 akcije humanitarne pomoći ka pojedincima kojima je ta humanitarna pomoć bila potrebna. Te akcije ostvarene su uz angažovanje 2.823 volontera i 685 profesionalnih saradnika na svim nivoima organizovanja Crvenog krsta. Ova organizacija je u uslovima vanredne situacije delovala na lokalnom i na nacionalnom nivou sa 165 lokalnih timova u opštinama i gradovima. Pomoć je bila od obezbeđivanja rada narodnih kuhinja, koje su nedavno opremljene upravo uz pomoć Coca-Cola sistema, a koje su neophodne za život 33 hiljade korisnika, zatim pomoći starim licima koji su tokom vanrednog stanja bili najugroženiji, pružanja psiho-socijalne podrške građanima kojima je bilo ograničeno kretanje, ali i dobrovoljnog davanja krvi.
Predsednik Crvenog krsta Srbije prof. dr Dragan Radovanović kaže da su volonteri Crvenog krsta svakodnevno komunicirali sa građanima, isporučivali im lekove i druge potrepštine i pomagali im da uspostave kontakt sa zdravstvenim ustanovama. Veliku pomoć dobili su i od odgovornih kompanija, a jedna od njih je i Coca-Cola sistem, koja je tradicionalni partner CK.
„Ova kriza je još jednom pokazala da je u teškim vremenima solidarnost najvažnija. Coca-Cola sistem je demonstrirao snagu pravog partnera, koji je među prvima reagovao i pružio pomoć. Zahvaljujući njima, već u prvim danima krize bili smo u mogućnosti da svojim korisnicima doniramo proizvode i da u vozilima koje su nam ustupili prevozimo pakete pomoći“, istakao je Radovanović.
Takođe, tu je značajna finansijska pomoć Coca-Cola Fondacije od 200.000 američkih dolara za podršku građanima u Srbiji, koja, po rečima predsednika Crvenog krsta Srbije, omogućava da se realizuju konkretne aktivnosti i pomogne najugroženijima.
„U okviru projekta, obezbeđeno je 4.511 higijenskih porodičnih paketa i dezinfekcionih sredstava koji će biti podeljeni u 19 opština, kao i lična zaštitna oprema za volontere. Međutim, ta pomoć ne mora biti samo finansijske prirode, već se ona ogleda i u jednom prijateljskom i ljudskom odnosu koji i nama i najugroženijim građanima znači“, objasnio je Radovanović.
U Coca-Cola sistemu kažu da su se uvek vodili idejom da je veoma važno da se uz razvoj njihovog poslovanja razvija i zajednica u kojoj žive i rade. Baš zbog toga, njihova podrška nije izostala ni u ovom trenutku, jer, kako kažu, zajedno smo u ovome.
„Partner smo zajednice više od pola veka i trudimo se da joj budemo podrška, uvek, a posebno u vreme krize. Naše aktivnosti usmerene su prvenstveno na one koji se nalaze na prvoj liniji borbe protiv COVID-19, medicinskim radnicima, vojsci, policiji, volonterima, kao i onima koji su egzistencijalno najugroženiji. Do sada smo pored donacije od 200.000 dolara Crvenom Krstu Srbije donirali i 150 000 litara naših proizvoda za nekoliko hiljada zaposlenih u Kliničkom centru Srbije u saradnji sa Fondom B92, i drugim kovid bolnicima širom Srbije kao i pripadnicima policije, zatim obroke za medicinske radnike u saradnji sa Woltom i IT opremu Kliničkom centru Srbije”, istakli su.
Sve informacije o koronavirusu možete pročitati u Blogu uživo i na stranici Koronavirus.