“Onda ćemo žuriti da završimo poslednju deonicu kroz Srbiju od Novog Sada do Subotice, što bi moglo da bude završeno 2024. godine. Mađari će svoju deonicu završiti do kraja 2024. godine ili do početka 2025. godine”, kazao je Vučić.
Istakao je da će do marta 2025. godine moći da se putuje vozom od Beograda do Budimpešte za dva sata i 40 minuta, a zatim odatle do Beča za još sat i 40 minuta.
“To je važno je za naše odnose, a povećavaće se i životni standard građana i protok robe”, istakao je Vučić.
Napomenuo je da se u Srbiji, pored pruge, grade trenutno i četiri autoputa.
rojektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija građevinske i elektrotehničke infrastrukture sa podizanjem brzine na deonici Beograd Centar – Batajnica do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove do 200 kilometara na sat.
To je prva deonica pruge brze Beograd – Budimpešta, koja će delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji.
Na dva koloseka vozovi će ići brzinom od 200 kilometara u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 kilometara u teretnom saobraćaju.
Radove na toj deonici izvode kineske kompanije “China Railways International” i “China Communications Construction Company” , a vrednost ugovora je 350,1 miliona dolara, što je obezbeđeno iz kredita Eksim banke Kine.
Radovi su počeli krajem novembra 2017. godine.
Ukupna vrednost izgradnje pruge Beograd – Budimpešta kroz Srbiju je oko dve milijarde dolara, a pruga sa naše strane biće duga oko 184 kilometara.
Tanjug
Foto: facebook.com/buducnostsrbijeavucic