BEOGRAD – U okviru globalne inicijative za poboljšanje položaja žena na radnom mestu, kompanija Lidl Srbija potpisala je „Principe Ujedinjenih Nacija za osnaživanje žena“ (WEPs), čime se i javno obavezala na poštovanje i promovisanje principa jednakosti unutar kompanije, kao i tamo gde njeno poslovanje može da ima uticaj.

Telo Ujedinjenih nacija za rodnu ravnopravnost i unapređenje položaja žena (UN Women) i Globalni sporazum Ujedinjenih naroda (UN Global Compact) predstavili su „Principe za osnaživanje žena“ 2010. godine, i to kao prvu svetsku inicijativu koja za cilj ima promovisanje i jačanje uloge žena u poslovnom okruženju.

Dokument obuhvata sedam osnovnih principa koji daju smernice kompanijama u promovisanju rodne ravnopravnosti:

  1. Uspostavljanje kulture korporativnog liderstva po principu jednakosti.
  2. Fer ophođenje prema svim ženama i muškarcima na poslu – poštovanje i podržavanje ljudskih prava i zabrana diskriminacije.
  3. Obezbeđivanje zdravlja, sigurnosti i blagostanja svih zaposlenih.
  4. Promovisanje obrazovanja, obuke i profesionalnog razvoja za žene.
  5. Promovisanje preduzetništva među ženama, zahtev za jačanjem uloge žena kod kompanija u lancu nabavke i poštovanje dostojanstva žena u prenošenjuporuka.
  6. Promovisanje rodne ravnopravnosti kroz inicijative i zalaganje u zajednici.
  7. Merenje i javno izveštavanje o napretku kompanije u oblasti rodne ravnopravnosti.

Svoju „Izjavu o namerama“ koja se odnosi na oblast WEPs, kompanija Lidl Srbija je objavila na zvaničnom sajtu.

Jednake prilike za sve – Lidl je već uveliko na tom putu Lidl Srbija neguje uverenje da su jednake prilike za sve zaposlene i poštovanje različitosti glavni elementi dugoročnog uspeha, pa u skladu sa time već primenjuje većinu potpisanih WEPs principa i nastavlja da ih razvija kao važan deo u okviru svoje strategije održivog poslovanja „Za bolje sutra“.

Veliki broj zaposlenih ove kompanije čine žene na rukovodećim pozicijama na nivou srednjeg i višeg menadžmenta, a svim ženama, nevezano za poziciju na kojoj rade, pruža se posebna podrška u planiranju proširenja porodice, kroz prilagođene pakete zdravstvenog osiguranja.

U Lidlu, svakom zaposlenom se nude jednake poslovne prilike. Standardizovane platne strukture se zasnivaju na objektivnim kriterijumima kao što su profesionalno iskustvo, kvalifikacije i veštine, čime se isključuje mogućnost diskriminacije na osnovu pola. Pored toga, svakom zaposlenom se po principu jednakosti, ukazuju mogućnosti za razvoj i napredak, kao i za sticanje stručnih znanja.

Iz kompanije Lidl Srbija naglašavaju da osnovu za ovaj korak i potpisivanje internacionalno značajnog dokumenta predstavlja želja kompanije da nastavi da aktivno doprinosi promociji i unapređenju položaja žena na radnom mestu i u široj društvenoj zajednici.

Kompanija Lidl deo je nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), jednog od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta i broji više od 287.000 zaposlenih. Na osnovu nacionalnih nagrada za najboljeg maloprodavca u više zemalja Evrope, Lidl je nosilac priznanja „Retailer of the Year Europe” za 2018/2019.

Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 41 prodavnicu u 28 gradova širom zemlje. Imamo dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudi jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu su prepoznati u svetu.