U planskim dokumentima, ideja o gradnji mosta pojavljuje se unazad 70 godina. Gradonačelnik kaže da je to sad prioritet svih prioriteta, a na pitanja koja se već čuju u javnosti nakon što je predstavljeno konceptualno rešenje budućeg mosta, odgovara da će se sve rasprave kretati u domenu struke.
“Ima ljudi u Novom Sadu koji će pod plaštom neke struke osporiti potrebu za četvrtim mostom u produžetku Bulevara Evrope, i pokušati potpuno da zamene teze. Ovo nije nikakav novi projekat, nije ga izmislio ni Miloš Vučević ni sadašnja vlast, već se o opravdanosti izgradnje tog mosta govori od 1951. godine. U Generalnom urbanističkom planu Novog Sada taj most je ucrtan od 1963. godine, i u GUP je ušao pre mosta Slobode. Sve do danas, on se ne briše ni iz jednog GUP –a, već je samo raznim studijama potvrđivana njegova opravdanost. To je pokazala i studija koju je za grad Novi Sad 1964. godine uradio Urbanistički zavod iz Ljubljane a konsultant u je bila čuvena firma “Vilbour Smith”. U to vreme Novi Sad je imao 140.000 stanovnika i 8598 motornih vozila, a danas imamo preko 120.000 vozila. I 1980. godine, rađena je saobraćajna studija i tada su planirali most Slobode i ovaj most, i 2009. godine imamo studiju NOSTRAM (Novosadski transportni model), koji su uradili JP Urbanizam i Fakultet tehničkih nauka studija, i koja isto predviđa taj most, tako da je on ostao i u važećem GUP – u koji ističe krajem godine. Dakle, ništa novo nije izmišljeno, samo smo mi malo sposobniji i vredniji od nekih drugih, i malo odvažniji i malo više možemo da lobiramo u Vladi Srbije da konačno realizujemo ovaj veliki projekat”, kaže Vučević.
RTV (Aleksandra Popović)