Ozelenjavanje gradova kao neophodan i moguć odgovor na izazove porasta potrošnje energije u javnim zgradama

NOVI SAD – Još jedna značajna radionica u okviru Interreg – IPA CBC Hrvatska – Srbija programa održana je u utorak, 25.maja u restoranu “Alaska Barka” u Novom Sadu.

Tema radionice:
Ozelenjavanje gradova – razvoj i promovisanje energetske efikastnosti i održive urbane životne sredine u pograničnim gradovima između Hrvatske i Srbije. Organizator i ove radionice je bio Prirodno – matematički fakultet u Novom Sadu čiji su predavači i teme koje su pokrili bili u fokusu na ovoj radionici.

Nakon uvodne prezentacije koja je pokrila sve osnovne aspekte projekta, a koja je održana od strane dr Stevana Savića, rukovodioca projekta, usledile su teme na kojima se kontunirano radilo u predhodnom periodu. Predavanje o Upotrebi zelene energije u gradovima održala je Jelena Dunjić, zatim se temi Zelenih zidova i krovova kao mikroklimatskih motifikatora posvetio Dragan Milošević, dok je u finalnom delu radionice fokus bio na NSUNET sistemu – objedinjenom monitoringu neposrednog okruženja o kom je govorio Ivan Šećerov.

Od početka projekta akcenat je stavljen na značaj koji on ima za širu javnost. Iz tog razloga su u sam projekat uključene lokalne i regionalne institucije radi angažovanja i animiranja javnosti. Tema klimatskih promena i posledica koje se dešavaju izazvane njima se tiče svih nas i zato je jasna potreba da se što više institucija i pojedinaca angažuje i zainteresuje za projekat. Iz tog razloga je cilj projekta bio postavljanje zelenih krovova i zidova, kao i njihova održivost upotrebom obnoviljivih izvora energije. Pored navedenog postavljani su i solarni paneli na odabranim zgradama u Osijeku i Novom Sadu.

Porast potrošnje energije u javnim zgradama, koji se javlja kao posledica nedovoljne energetske efikasnosti i nedovoljne iskorištenosti obnovljivih izvora energije, je prepoznat kao zajednički izazov gradova u hrvatsko – srpskom pograničnom području i zato su odabrani ovi gradovi kao učesnici u projektu.

Promocija rezultata projekta propraćena je edukativnim aktivnostima. Radionice su svakako bile u fokusu i svaki put su nailazile na veliko interesovanje publike i javnosti. Spoljni saradnik u okviru ovog projekta je agencija Total Idea koja je bila zadužena za organizaciju konferencija i radionica, medijsku podršku od lokalnih do nacionalnih medija, organizaciju televizijskih gostovanja, plasiranje niza tekstova u okviru štampanih i onaljn medijia, kao i produkciju dva promotivna klipa – kraći od 2 minuta na početku aktivnosti, urađen kao uvod u projekat, i duži od 5 minuta na kraju sa ukupnim rezultatima projekta.
Čitav spektar promotivnih aktivnosti je urađen sa ciljem da se podigne svest o značaju GReENENERGY projekta, kako u stručnim krugovima tako i u široj javnosti.

Ostali članci

Ostavite odgovor

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *