BEOGRA – Nacionalni dan davanja, koji se organizovan je  četvrti put ove godine i potpuno je posvećen donacijama hrane i podržan je kroz kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“ koja je u toku. Ovim povodom, a tačno mesec dana pred Nacionalni dan davanja, pokrenuta je inicijativa za prikupljanje novčanih donacija, kako bi se građanima Srbije pružila prilika da daju svoj doprinos za kupovinu hrane koja će biti donirana najugroženijim sugrađanima.
Sve novčane donacije koje budu prikupljene kroz ovu inicijativu biće preusmerene na kupovinu
osnovnih životnih namirnica koje će u paketima biti donirane najugorženijim građanima, preko
partnerskih organizacija: Banka hrane Beograd, Federacija banaka hrane Srbije, Fondacije SOS
dečija sela Srbija, Fondacije Humano srce Šapca i ADRA (Adventistički razvojni i humanitarni rad).
„Kampanjom „Spasimo hranu, spasimo humanost“ ukazujemo na problem prekomernog bacanja
hrane i nedovoljnih donacija hrane u našoj zemlji, i do sada je podrška građana zaista velika. Sada,
građani imaju priliku da se pridruže kampanji i kroz ovu inicijativu za prikupljanje novčanih donacija
koju smo pokrenuli pred Nacionalni dan davanja“, rekao je Veran Matić, direktor Srpskog
filantropskog foruma.
U Srbiji, na granici apsolutnog siromaštva živi gotovo pola miliona ljudi (sedam odsto stanovništva), i
mnogi od njih zavise od donacija hrane, dok se sa druge strane dnevno baca oko dva miliona
kilograma hrane. I dok kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ ukazuje na ovaj problem i
okuplja aktere iz različitih sektora kako bi se unapredio ekosistem za donacije hrane, na Nacionalni
dan davanja, građani i kompanije će moći da učestvuju u konkretnim akcijama doniranja. Građani i
kompanije mogu da posete stranicu www.spasimohranu.rs za više informacija kako mogu da se
uključe i pomognu.
Do sada su kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“ podržale Delhaize, Lidl, Glovo, DM,
Nestle, Američka privredna komora u Srbiji (AmCham), Hemofarm fondacija, Eurobanka, Erste banka,
advokatska kancelarija Živković-Samardžić, advokatska kancelarija Gecić Law, BlackRock, Elixir
Group, FoodScaleHub, NALED, Carnex i MK grupa, a očekuje se podrška još većeg broja kompanija i
organizacija.

Nacionalni dan davanja i kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ se realizuju u sklopu
Projekta za unapređenje okvira za davanje koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj
(USAID), a sprovodi Koalicija za dobročinstvo, koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac. Ostali
članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum,
Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.
Za više informacija o kampanji i načinima za uključivanje možete da posetite veb sajt:

Za više informacija o Nacionalnom danu davanja, obratite se Jeleni Bratić na
jelena@filantropskiforum.com ili na +381 64 199 3114.
Za više informacija o kampanji „Spasimo hranu spasimo humanost“ i o
Projektu za unapređenje okvira za davanje, obratite se Dejanu Drobnjaku, na

dejan.drobnjak@divac.com ili na +381 62 77 45 43.

Za više informacija o USAID-u, obratite se Mirjani Vukši-Zavišić na mvuksa@usaid.gov