BEOGRAD – Nestlé zabeležio organski rast od 8,7 odsto i očekuje veći rast od prodaje u 2023. godini
§ Ukupna prodaja za prvu polovinu 2023. godine porasla je za 1,6 odsto i iznosi 46,3 milijardi švajcarskih franaka;
§ Organski rast dostigao je 8,7 odsto, sa realnim internim rastom (RIG) od -0,8 odsto i rastom cena od 9,5 odsto;
§ Osnovna marža operativne dobiti iznosi 17,1 odsto;
§ Slobodan protok novca uvećan je za 1,9 milijardi švajcarskih franaka i dostigao 3,4 milijardi švajcarskih franaka, uglavnom pod uticajem nižeg nivoa zaliha;
§ Osnovna zarada po akciji u stranoj valuti porasla je za 11,1 odsto;
§ Prognoze za 2023. godinu: očekuje se organski rast prodaje između 7 i 8 odsto, kao i marža operativne dobiti pri trgovanju između 17 i 17,5 odsto;
Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svetu, objavila je finansijske rezultate za prvu polovinu 2023. godine. Tom prilikom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je:
„U potrošačkom okruženju koje se brzo menja, mi smo svoje strateške prioritete sprovodili disciplinovano i fokusirano. Na osnovu snažnog učinka u prvoj polovini godine, naša očekivanja za organski rast prodaje za 2023. godinu su se uvećala. Potrošnja u domaćinstvima nakon COVID-a se sada normalizovala, čime se uklonio zastoj u rastu nekih naših kategorija. Kanali van domaćinstava (out-of-home kanali) i dalje beleže snažan trend rasta.
U preostalom delu godine, uvereni smo da ćemo obezbediti kombinaciju pravih količina i raznovrsnosti, poboljšati bruto marže i značajno uvećati ulaganja u marketing. U kombinaciji sa tekućim upravljanjem portfoliom i optimizacijom, kao i kontinuiranom implementacijom naših održivih inicijativa, u dobroj smo poziciji da rastemo i stvaramo dodatnu vrednost za sve zainteresovane strane.“.
U prvoj polovini 2023. godine u Srbiji je takođe zabeležen pozitivni organski rast od 11,9 odsto.
„Našu kompaniju Nestlé Srbija čine pre svega ljudi koji su svojim kvalitetom i zalaganjem ostvarili dvocifreni organski rast od 11,9 odsto, što je odličan put uspeha za prvih 6 meseci ove godine. Većina naših kategorija je ostvarila snažan organski rast, a posebno kategorije za kućne ljubimce, konditorski proizvodi, žitarice, hrana za bebe kao i Nestlé program za profesionalne kupce. Nastavljamo i sa kontinuiranom podrškom ugroženim kategorijama društva, koje smo za prvih 6 meseci ove godine podržali sa proizvodima u vrednosti većoj od 20 miliona dinara. Takođe, jako smo ponosni na nastavak ulaganja u razvoj regenerativnih poljoprivrednih praksi u Srbiji gde proširujemo saradnju i na farmere i dobavljače suncokreta, koji je najvažnija sirovina za proizvodnju našeg portfolija Thomy majoneza i soseva koji se proizvode u fabrici u Surčinu“, istakla je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za tržišta Srbije, Crne Gore i Severne Makedonije.