RUMA – Predsednik Srbije Aleksandar Vučić stigao je danas u Rumu na svečano otvaranje novog autoputa u punom profilu od Rume do Šapca, u dužini od 24,6 kilometara. Predsednik Srbije poručio je da treba što pre završiti i brzu saobraćajnicu od Šapca do Loznice. video icon

“Imamo mnogo autoputeva i biće ih tek, ali ovaj deo do Loznice je važno da završimo. Ovo je bilo najvažnije, ali mora sad da se završi i do Loznice, jer to nas posle spaja i sa Malim Zvornikom i sa kompletnim Podrinjem”, rekao je Vučić.

Istakao je da će to podići Loznicu i dovesti nove investitore.

Direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić je rekao da će do kraja sledeće godine sigurno biti završen deo od Petlovače do Loznice.

Besplatno ovom deonicom do Nove godine

Predsednik Srbije izjavio je da će do Nove godine biti besplatno korišćenje auto-puta Ruma Šabac.

On je to rekao tokom vožnje autobusom po novom autoputu koji će zvanično za saobraćaj biti pušten danas u 18 sati.

“Ljudi ne moraju da nose novac, do Nove godine će ceo ovaj deo auto-put biti besplatan za sve”, kazao je Vučić.

On je naveo i da je cena deonice Ruma – Šabac 100 dinara, 270 dinara je za deonicu Beograd -Šabac, a 170 dinara je Beograd-Ruma.

“Neverovatno. Za manje od 1,5 evra do Nove godine ćete moći da se vozite autoputem Beograd -Šabac. To je dobra vest za građane”, rekao je Vučić.

Vučić je rekao da ostaje, ipak, i šabački deo i da je važno da što pre bude završen.

Od Beograda do Loznice za sat i 10 do 15 minuta

Predsednik Srbije izjavio je da će se do kraja sledeće godine od Beograda do Loznice stizati za sat i 10 do 15 minuta, a nekada je bilo potrebno dva sata.

On je rekao da treba što pre završiti i brzu saobraćajnicu od Šapca do Loznice.

“Ljudi treba da znaju da nijedna zemlja u Evropi proporcionalna svojoj veličini i broju stanovnika ne radi ni približno kao što mi radimo i gradimo, a da pri tom ne povećavamo stopu javnog duga. To je gotovo neverovatno “, kazao je Vučić.

On je rekao i da je Srbija do pre 10 godina imala 592 kilometra auto puta, sada ima 946 kilometara, a gradi se još oko 460 kilometara autoputeva.

“Gradimo Fruškogorski koridor, on dobro napreduje i spaja Novi Sad, Irig i Rumu”, kazao je Vučić.

Do kraja sledeće godine izgradićemo više auto-puta nego od 1945. do sada

Vučić je izjavio da će za godinu dana Srbija moći da se pohvali da je za 10 ili 11 godina napravljeno više kilometara auto-puta, nego od 1945. nadalje.

Potpisujemo 17. oktobra tri strateška dokumenta sa Kinom, u prisustvu Sija

Predsednik Srbije izjavio je da će 17. oktobra, tokom posete Kini, biti potpisana tri strateška dokumenta o saradnji, od kojih je jedan sporazum o slobodnoj trgovini sa Kinom.

“Potpisaćemo dva izuzetno važna ugovora za ljude sa severa Srbije, iz Zrenjanina, Sombora, Kikinde, Bečeja, Novog Bečega, Srbobrana, Kule, Vrbasa… Izuzetno važne ugovore potpisujemo u Kini, i to već 17. oktobra, tri su strateška dokumenta koja se potpisuju u prisustvu predsednika Sija”, rekao je Vučić.

Istakao je da je veoma važan i od neprocenjivog značaja za našu zemlju sporazum o slobodnoj trgovini koji ćemo potpisati sa Kinom.

“Potpisujemo i jedan strateški ugovor o zajedničkom delovanju i akcijama u svim ovim stvarima, od ekonomije, saobraćajne infrastrukture… i još jedan treći veoma važan dokument koji se tiče kliringa juana”, dodao je Vučić.

Naveo je da su to tri velike i strateške stvari koje će biti potpisane, ali da će pored toga sa Kinom biti potpisano još mnogo važnih ugovora o saradnji.

Vučić je rekao da je 30 kilometara od Čačka do Požege mnogo teže raditi nego da radite negde u Vojvodini.

“Slušao sam mnogo moje prethodnike kako će da grade, ali nisu ni kilometar puta izgradili. Nisu ni metar puta platili, morate da imate zdravu ekonomiju da to uradite. Uvek je problem kod nas, ljudi misle da je to lako, ali to nije samo pitanje novca. Uvek imate probleme sa eksproprijacijom”, rekao je Vučić.

Kako je rekao, negde pogreše veštaci, nekada Poreska uprava, pa kažu nižu cenu od realne.

“Nama se dešava da ljudi koji plate imovinu od 80 evra na godišnjem nivou, odjednom, kada znaju da dolazi auto-put, kažu da to vredi 200.000 evra, a do juče su prijavljivali da to vredi 4.000 evra. Da ne pričamo o tome da kamenolom nigde ne možete da napravite, jer svi žele auto-put, a niko ne želi kamenolom. Imate bezbroj problema sa kojima se suočavate i zato je ovo neka vrsta podviga”, rekao je Vučić.

Kako je rekao, Moravski koridor veoma uspešno napreduje i uskoro se završava deo do Vrnjačke banje i Kraljeva, a onda sa druge strane od Preljine do Adrana neverovatno.

“Do kraja sledeće godine trebalo bi da bude gotovo i do Loznice, veće je 70 odsto trase od Petlovače i Prnjavora postavljeno prema Loznici. To su onda ogromne promene i Drina postaje neuporedivo bliža. Sada treba dodatno da razmišljamo kako da spajamo Loznicu sa Bajinom Baštom, preko Ljubovije, Malog Zvornika, kako to da napravimo i proširimo put, a zatim da razmišljamo o obilaznici oko Užica i da ga spajamo sa Bajinom Baštom”, poručio je Vučić.

Novi stadion u Loznici otvara se 12. novembra, a u Zaječaru 19. novembra

Predsednik Srbije najavio je da će stadion u Loznici biti otvoren 12, novembra, a u Zaječaru 19. novembra.

“To je prelep objekat i po meni veličanstven. To je razvojni projekat, kao i u Zaječaru”, rekao je Vučić.

Ti projekti su doprineli i rastu cena nekretnina u tim gradovima, dodao je Vučić.

On je na pitanje novinara kako se oseća kada vidi preobražaj Srbije čiji je, kako navode, on pokretač rekao da je narod u Srbiji pokretač jer je, prema njegovim rečima, još 2012. godine razumeo u kakvoj se situaciji Srbija nalazi.

“Ljudi su podržali teške reforme 2014. godine, kada sam postao predsednik Vlade stopa javnog duga iznosila je 79 odsto, veoma opasno i teško vreme za Srbiju, a u međuvremenu smo prošli kroz brojne krize, najteže poplave u poslednjih 100 godina, migratorne krize gde je više od milion ljudi prešlo preko naše teritorije, sve do korone, rata u Ukrajini i svih kriza u regionu, pa sve do krize između Izraela i Palestine”, rekao je predsednik.

Istakao je da je Srbija uspela da prođe kroz sve ove krize zahvaljujući tome što se razvijala i napredovala.

“Po tom pitanju sam zahvalan svim mladim ljudima i penzionerima, ja sam ponosan što sam deo toga, ali to bez podrške ljudi i bez podrške naroda ne bi bilo moguće”, zaključio je Vučić.

Auto-put Ruma-Šabac značajan, građani ne moraju da odlaze u veće gradove

Predsednik Srbije izjavio je da je auto-put Ruma-Šabac izuzetno značajan za građane Šapca, jer im pruža priliku da ne odlaze u veće gradove i dodao da je jako ponosan na sve što je do sada urađeno.

“Ne postoji ništa lepše od toga da sanjate, lestvicu postavite visoko i uradite nešto lepo za svoju zemlju. Ne vidim ništa loše u tome da učinite nešto za svoju zemlju. Sad, da li će svi biti jednako srećni zbog toga, to je pitanje”, rekao je Vučić.

Dodao je da je nepisano pravilo da ljudi to primete kada krenu na put.

“Kada pođu za Grčku, vide kako smo uradili Grdeličku klisuru. Kad pođu za Bugarsku i Tursku, tada vide kako smo uradili put pored Sićevačke klisure do Dimitrovgrada i Pirota, i još mnogo toga”, rekao je Vučić.

Kako je rekao pokazatelj toga je i značaj koji sada ima auto-put Miloš Veliki.

“Ljudi su prvo govorili: kakav auto-put, ići ćemo preko Ibarske magistrale, a sada imate 87 odsto saobraćaja koji se prebacio na Miloš Veliki. Kad bih vas pitao kako biste stigli ovde danas da ga nema, niko ne bi znao da mi kaže”, rekao je predsednik Srbije.

Osvrnuo se i na značaj koji će ova investicija imati na građane Šapca.

“To su velike stvari, to menja život ljudi ovde, dovodi fabrike, ubrzava im život. Ljudi mogu da ostanu ovde da žive i u Šapcu i u Loznici, a da rade u Beogradu ili Novom Sadu, kad budemo napravili fruškogorski koridor, biće potrebno 45 minuta do Novog Sada. To su fantastične vesti”, rekao je on.

Istakao je i da smatra da nema šta više da se radi u Šapcu, osim bolnice, za koju je obezbeđena površina od 4,2 hektara i u koju će biti uložen minimum 41 milion evra.

Vučić je dodao i da je suština da se obezbediti što više posla za građane, a da sada, kako je rekao, “imamo 53.000 radnih mesta više formalno, u odnosu na prošlu godinu”.

On je rekao da je potencijalnim investitorima važno da u Srbiji postoji razvijena infrastruktura.

“Doveli smo u Valjevo Hansgrohe. Hajsens je povećao broj zaposlenih. Kad budemo pravili bolnicu u Šapcu i Valjevu, biće to potpuno novi grad. To sam rekao zato što su oni pristali tek kada su znali da će do kraja ove godine da stigne gasovod”, rekao je Vučić.

Predsednik Srbije najavio je da će početkom sledeće godine biće urađena i brza saobraćajnica koja od Lajkovca vodi do Popučke i ulaza u Valjevo i da su pojedini investitori pristali da ulažu tek kada su čuli za to.

“Ljudi moraju da znaju da velike firme dolaze tamo gde ima razvijene infrastrukture i gde imaju najmanje svojih logističkih problema i transportnih troškova. Ovo su čudesne stvari u bogatstvo za zemlju – približiće Pocerinu Beogradu. Od Beograda do Cera je samo sat vremena. To nikada nije bilo”, naveo je Vučić.

Kada je reč o povratnicima iz inostranstva, Vučić je rekao da trenutno imamo minimalno negativni trend u migratornim kretanjima.

“Vraćaju se posebno ljudi iz Austrije i Nemačke, gde su uslovi sve teži. Naročito nam je važno da se ljudi vrate na istok Srbije, zato tamo toliko i ulažemo u infrastrukturu, radimo i dunavsku magistralu. Kada govorimo o bolnicama i opremi govorimo koliko toga mora da ode na istok Srbije”, istakao je Vučić.

Kako kaže, to važi i za zapadnu i centralnu Srbiju – mnogo ljudi iz lozničkog kraja je otišlo u Austriju, Nemačku, Švajcarsku i Italiju.

Predsednik je naveo da veruje da će jedan deo tih ljudi da se vrati kada budu videli da mogu ovde da zarade ne mnogo manje, a da istovremeno imaju sve i da troškovi života budu niži i da žive pristojno.

“Pre dva meseca smo imali 10.100 zahteva za državljanstvo – 1.400 iz Austrije i 925 iz Nemačke. To su ljudi koji već imaju njihova državljanstva i oni su druga generacija tamo. Njihovi roditelji hoće da se vrate, jer im je lakše ovde da žive”, zaključio je Vučić.

Brza pruga od Novog Sada do Subotice biće završena pre roka

Vučić je izjavioda će brza pruga od Novog Sada do Subotice biti završena pre roka kao i da će se tada od Beograda do Subotice stizati za sat i 10 minuta.

Na pitanje novinara Tanjuga o tome šta kažu meštani lokalnih mesta i većih gradova kroz koja prolazi novi autoput, Vučić kaže da je većina ljudi zadovoljna, ali da deo ljudi misli da je to uobičajeno i normalno, da je to podrazumevajuće i da zaslužuju mnogo više.

“Kada bi pogledali u prošlost shvatili bi da to nikada nije napravljeno, ali ja to razumem, postoji deo ljudi koji ima takvo mišljenje, ali najveći deo ljudi je zadovoljan i srećan što vide velike pomake i velike promene i što veruju u budućnost za sebe i za svoju decu”, rekao je Vučić.

Dodao je da ljudi ne razmišljaju stranački i partijski, već onako kako je potrebno za njihovu decu i što je važno da za njih ostane, kao i da je većina građana više nego zadovoljna.

Priliv SDI u Srbiji 3,4 milijarde evra, više azijskih investicija

Predsednik Srbije izjavio je da priliv stranih direktnih investicija (SDI) zaključno sa prvom dekadom oktobra iznosi 3 milijarde i 420 miliona evra, kao i da se promenila struktura SDI, da je više azijskih investicija nego što je to bilo prethodnih godina.

“Sa prvih deset dana oktobra imamo 3 milijarde i 420 miliona evra stranih direktnih investicija (SDI), prošle godine je bio rekordni priliv SDI koji je iznosio 4,4 milijarde evra i nadam se da ćemo to uspeti da dostignemo do kraja godine”, rekao je Vučić.

Objasnio je da se promenila struktura SDI, da je više azijskih investicija nego što je to bilo prethodnih godina, da je veći procenat azijskih u odnosu na evropske investicije, iako su evropske i dalje dominante.

“Menjaju se stvari, polako taj točak ide više ka Aziji, ka Kini, Japanu, Južnoj Koreji i mislim da je važno da to naši građani znaju”, istakao je Vučić.

Rekao je i da će zemlja u budućnosti više morati da se oslanja na svoje reke i da mi kao država moramo da uradimo sve što je potrebno kako bi ih napravili više plovnim.

“To je za nas najeftiniji saobraćaj. Moraćemo da se orjentišemo i oslanjamo više na reke kako bi bile u svakom trenutku plovne, kao i na određene luke u regionu”, rekao je Vučić tokom vožnje autobusom do kraja mosta preko Save.

Kako je naglasio rečni saobraćaj je za nas od presudnog značaja za razvoj, kao i logistički centri i pretovar robe iz onih delova gde nam reka nije plovna u vozove kamione i drugo i da nam je zato pored onog logističkog centra u Batajnici potreban još koji, kao što bi bio jedan u Šapcu i Sremskoj Mitrovici koji bi nam uštedeli novce.

On je naglasio i da će se država truditi na sve načine da ukoliko na svetskom tržištu dođe do daljeg skoka cene nafte i derivata da zaustavi rast cena na domaćem tržištu, pre svega dizela.

Kada je reč o železničkoj infrastrukturi i izgradnjom brze pruge, Vučić kaže da su najzadovoljniji oni koji su bili najviše protiv toga i koji su govorili da nikada neće postojati brzi voz, a da sada dolaze na kafu iz Novog Sada u Beograd, kao i da vole da dođu i na proteste.

“Voleo bih da su malo masovniji ti protesti više bismo novca mogli da naplatimo kroz vozne karte i više bi ostajalo u kasi ‘Železnice Srbije'”, rekao je Vučić.

Govoreći o pruzi Beograd – Budimpešta i o tome dokle se stiglo sa radovima, Vučić je rekao da se brže od roka radi Novi Sad – Subotica i da će Srbija značajno pre Mađarske završiti svoj deo pruge.

“Subotica je jedan od najlepših gradova u Srbiji, na Paliću je mnogo toga izgrađeno i tek će biti, a to završavamo za godinu dana, za godinu i dva meseca bi trebalo da se vozimo Novi Sad – Subotica, što znači Beograd – Subotica sat i 10 minuta”, istakao je predsednik.

Vučić je izjavio da sve više stranih radnika dolazi u Srbiju da zaradi i da će naša zemlja morati više da uloži u njihove plate.

“Na Moravskom koridoru gde radi 3.000 radnika, oko 1.200 su srpski radnici, sve ostalo su Indijci, Turci, iz Bangladeša. U Beogradu na vodi gde radi 2.500 radnika, maksimalno 40 odsto su srpski radnici. To su naši problemi, ali zemlja napreduje i sve više njih dolazi u Srbiju da zaradi novac za sebe, kao što smo mi nekada išli trbuhom za kruhom u zapadne zemlje. To je naša nada, moraćemo da uložimo više u njihovo školovanje i njihove plate, nadam se da su gladni novih uspeha, puteva, rezultata”, poručio je Vučić.

Na pitanje novinara da li će ugovor koji je potpisan u vrednosti od 467 miliona evra za 78,9 kilometara puta, biti ispoštovan, jer je samo u zemljani nasip uloženo više od 2,5 miliona tona različitih materijala, a cene građevinskog materijala su rasle, Vučić je odgovorio da će pregovarati o tome, ali da će učiniti sve da zaštite naše interese.

Naglasio je da 25 kilometara sa mostom košta najmanje 250 miliona.

To su ogromni novci, posebno za jednu malu zemlju kao što je naša. Skočile su cene bitumena, goriva, mi se trudimo da ih držimo, videćemo. Cena izgradnje auto-puteva, ono što radimo sa Behtelom, jedno smo dogovorili, a ispadne drugo”, rekao je Vučić.

Naglasio je da sve što rade, rade, a da ne povećavamo stopu javnog duga.

“To je značajno za rast industrije, privrede, svih ovih krajeva. Za Šabac, Loznicu, čitavo Podrinje, za Ljuboviju, pa i za Zvornik u RS. Sve je drugačije kada se završi ovaj put, jer onda će vam Zvornik Beograd biti za manje od sat i 45 minuta i to su neverovatne stvari”, poručio je Vučić.

Dodao je da je ponosan na svaki put i na svaki lokalni.

Svaki novi kilometar autoputa zajednička pobeda, menjamo lice Srbije

Predsednik Srbije poručio je da je svaki izgrađeni novi kilometar autoputa zajednička pobeda i države i naroda i istakao da su to velike stvari koje menjaju lice naše zemlje.

“Hvala građanima Srbije. Gotovo 50 godina je Šabac čekao most i dočekao. O autoputu se pričalo bezbroj puta kako Beograd i Novi Sad treba da budu bliže, ali od silnih sastanaka i velikih priča, ostalo bi samo mrtvo slovo na papiru, sve dok naša generacija nije uzela stvari u svoje ruke”, rekao je Vučić u obraćanju.

On je rekao da je obezbeđeno 500.000 novih radnih mesta, zahvaljujući kojima se, takođe, uspešno finansira i izgradnju novih autoputeva u našoj zemlji.

Vučić je istakao da će biti nastavljena izgradnja novih autoputeva i brzih saobraćajnica, kao i podizanje plata i penzija.

“Ovo će za Šabac značiti dolazak novih investicija i verujem do kraja 2024. možemo do Loznice da završimo brzu saobraćajnicu. Ovaj autoput do Šapca i brza saobraćajnica do Loznice dovešće investitore u Loznicu, Mali Zvornik, Krupanj, Ljuboviju i u celo Podrinje, a pomoći će i istočnom delu Republike Srpske i BiH”, naglasio je Vučić.

Rekao je da sve to možemo da radimo zahvaljujući sprovedenim teškim reformama 2014. godine.

“Bez vas građana ne bismo mogli ništa da napravimo. Hvala što ste bili sa svojom državom Srbijom i kada smo imali najteže poplave i migratornu krizu i koronu i kada imamo rat na teritoriji Ukrajine i Izraela i Palestine i kada imamo danas velike pritiske i hapšenje i maltretiranje Srba na KiM, i što ste znali i kroz teške dane da verujete svom rukovodstvu”, rekao je Vučić, dok su ga prekidali povici – Aco Srbine, Srbija…

Naveo je da smo u svim tim teškim trenucima znali da moramo da se izborimo i da Srbiju moramo da guramo napred i lestvicu podižemo, kao i da tražimo više od sebe.

“Ako ne sanjate snove za svoju zemlju, a šta sanjate? Ako ne planirate da uradite nešto veliko, a šta hoćete da ostavite iza sebe? Ovo su velike stvari koje menjaju lice naše zemlje i nastavićemo zato da sanjamo i snove da ostvarujemo”, poručio je Vučić.

Naglasio je da naša Srbija mora da ide napred i da zato moramo da budemo jedinstveni po svim ključnim pitanjima – i kada nas pritisnu i traže nam da se odreknemo slobodarskog duha i kada vidimo da bi mnogi voleli da Srbija ide sporije.

“Moramo da stisnemo zube i kažemo – ne damo svoje, niti na svoj narod i svoju zemlju ne damo nikome i borićemo da se naša zemlja još brže napreduje nego ikada do sada, i to mora da bude naš odgovor”, poručio je Vučić.

Rekao je da su mu iz Azvirta rekli da će završiti brzu saobraćajnicu od Šapca do Loznice i pre kraja sledeće godine, ako državni organi urade na vreme svoj posao.

Vučić je zato pozvao vladu i javna preduzeća da sve završe na vreme i da ne sede funkcioneri u svojim kancelarijama, već da rade za narod kako bi što pre dobili dobre puteve i sve drugo.

“Da bismo mogli da zaposlimo ljude i sa jedne i druge strane Drine, da ostanu na svojim ognjištima, a ne da idu u Minhen, Vićencu i druge gradove. U siromašne delove Srbije moramo više da ulažemo. Izađite iz svojih kancelarija i kabineta i rešavajte probleme”, poručio je Vučić.

Takođe, naglasio je da Srbija nije samo Beograd već da su pođednako važni i svi ostali delovi zemlje i sva mala mesta.

Zahvalio je građanima što umeju da budu dostojanstveni i kada primamo udarce bez naše krivice i što to podnose dostojanstveno.

“I zato vas molim da nastavimo da radimo, jer rezultati našeg rada su najveća kazna našim naprijateljima”, istakao je on.

Predsednik kaže da je svaki novi kilometar nova pobeda, kao i povećanje, plata i penzija, povratak naših ljudi iz inostranstva…

Uskoro krećemo gradnju nove bolnice u Šapcu, kao i u novi put do Tekeriša sa šabačke strane, rekao je on i dodao da će se videti narednih dana da li može da se uradi i put prema Sremskoj Mitrovici.

“Tražim od svih vas da podižete lestvicu i tražite još više i budete uz svoju zemlju kada je teško, jer jednu otadžbinu imamo i moramo da je čuvamo i štitimo, da je gradimo”, naglasio je Vučić.

Beskrajno volim Srbiju koja mi više od života znači i nikada neće moći da me pokore ma koliko to pokušavali, istakao je Vučić.

“Znate li za put od Ravanice do manastira Sisojevac, koliko je to bilo teško i komplikovano napraviti taj put kroz mesto Sase? Tu nema nikakve računice, radite za mali broj ljudi, važno da oni vide da ste spremni da za njih uradite”, istakao je Vučić.

Kako je naveo, pojedini putevi su građeni kroz mesta gde je teško graditi.

“Kada budemo završili do Požege, tada nas čekaju najteži delovi puta – i do Užica i do Kotromana, Višegrada potom i preko Ivanjice do duge Poljane. Tu je preko 70 odsto puteva u objektima i tunelima. To je užasno teško, skupo i komplikovano. Vidite koliko se mučimo sa ovim Munjinim brdom, tu će da bude tunel od 3,3 kilometara, najduži i najteži za celu Srbiju”, naveo je Vučić.

Predsednik je najavio nastavak radova na brojnim važnim deonicama.

“Moramo brzo da završavamo deo Lajkovac-Valjevo, gradi se Fruškogorski koridor, Dunavska magistrala, gradi se ubrzano Čačak-Kraljevo, što je izuzetno važno, jer onda ćete do Kraljeva moći da dođete za sat i po vremena lagane vožnje autoputem”, rekao je Vučić.

Prema njegovoj oceni, sve ovo su velike stvari za zemlju. Kako kaže, ovo je nebo i zemlja u odnosu na ono što smo imali i šta imamo danas.

Ukupna dužina auto-puta od Rume do Šapca sa mostom preko Save, koja se pušta u saobraćaj iznosi 24,6 kilometara.

Do sada je 600.000 stanovnika sa obe strane Save spajao magistralni put i stalne gužve, ubuduće će se novom trasom od Rume do Šapca stizati za 15 minuta.

Deonica autoputa od Rume do Šapca ima šest nadvožnjaka, osam mostova i tri petlje – Ruma, Hrtkovci i Drenovac.

Ovaj auto-put ima tri naplatne stanice i to su : naplatna stanica “Ruma” sa 11 prolaza u oba smera, naplatna stanica “Hrtkovci” sa pet prolaza u oba smera i naplatna stanica “Šabac” sa osam prolaza u oba smera.

Radovi na trasi auto-puta počeli su u aprilu 2021, a završeni su u oktobru 2023. godine pre Ugovorom definisanih rokova.

U izgradnju auto-puta ugrađeno je 305.000 tona asfalta, 136.210 kubika betona, 2.466.000 kubika materijala u nasip, 16.074 tona armature i postavljeno je 116,036 metara odbojne ograde.

Trasa auto-puta Ruma – Šabac zaobilazi naselja Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, čime se ova mesta rasterećuju od teškog teretnog saobraćaja.

Ispred Hrtkovaca izgrađen je nadvožnjak sa petljom, gde se auto-put ukršta sa državnim putem IB reda br.20.

Most preko Save dug je 1.350 metara (m), sastoji se iz glavne mostovske konstrukcije dužine 605 m, leve prilazne konstrukcije 310,5 m, desne prilazne konstrukcije 439,5 m, kao i produžetka mostovske konstrukcije u dužini od 1.010 m.

Ukupna dužina ovog mosta sa produžetkom iznosi 2.365 m.

Most preko Save, raspona iznad plovnog puta od 155 m, sa 182 stuba i 599 izvedenih šipova, spojen je 25. jula 2022.godine.

Ukupna dužina deonice Ruma – Šabac – Loznica je 78 kilometara, a ceo projekat podeljen je na tri deonice i to – Deonica 1 auto-put Ruma – Šabac, Deonica 2 most preko reke Save i Deonica 3 brza saobraćajnica Šabac – Loznica.

Na celoj ovoj deonici predviđena je izgradnja 56 objekata od toga 54 mosta, kao i izgradnja osam raskrsnica (pet kružnih i tri denivelisane), ali i tri petlje u Rumi, Hrtkovcima i Drenovcu.

Preostali deo trase Deonice 3, brza saobraćajnica od Šapca do Loznice, dužine 53,88 kilometara, još je u izgradnji.

Brza saobraćajnica Ruma – Šabac – Loznica, u celini bi trebala da se završi do kraja 2024. godine.

Komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta Ruma – Šabac i brze saobraćajnice Šabac – Loznica potpisan je 19. novembra 2019. sa azerbejdžanskom kompanijom Azvirt koja je radila na njegovoj izgradnji sa domaćim podizvođačima. Potpisivanju ugovora sa kompanijom iz Azerbejdžana prisustvovao je tada i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Otvaranjem ove deonice od Rume do Šapca, Mačva i Srem dobijaju novu perspektivu, a brzom saobraćajnicom od Šapca do Loznice, ovaj kraj imaće bolju vezu sa Zapadnom Srbijom i Republikom Srpskom.

Ovaj značajan infrastrukturni projekat približava Mačvu, Loznicu i Podrinje sa Novim Sadom i Beogradom, gde će se od Šapca do Beograda stizati za 40 minuta.

Petlja Ruma spaja auto-put Ruma – Šabac sa budućim Fruškogorskim koridorom, kao i sa postojećim auto-putem E-70 Beograd-Šid.

Izgradnjom Fruškogorskog koridora, koji će se naslanjati na ovaj projekat, od Rume do Novog Sada, stizaće se za 20 minuta.

Ovaj put je inače i najkraća veza između Beograda i Novog Sada sa BiH i Republikom Srpskom preko graničnog prelaza Badovinci (Pavlovića ćuprija) i dalje prema Bijeljini ili prelaza Trbušnica kod Loznice.

Uprkos svetskoj energetskoj krizi, u Srbiji nije stao nijedan projekat

Predsednik Srbije ocenio je da, uprkos svetskoj energetskoj krizi, u Srbiji nije stao nijedan projekat.

Kako kaže, ne samo što projekti nisu stali, već se potpisuju i novi, ali smo to sve mogli da radimo i brže.

“Gas je za deset dana skočio sa 380 na 495, a struja poskupela sa 110 na 144 evra po megavatu. Govorim o onome što nas košta kad kupujemo. Pritom nemamo tržne viškove.”, naveo je Vučić.

Prema njegovim rečima, toplana u Kostolcu trebalo je da bude završena u septembru ili oktobru, a sada je pitanje da li će biti gotova do decembra.

Kako kaže, čak i da se priključi i u januaru, opet će biti olakšanje za naše termoenergetske kapacitete.

“Brinem za cenu nafte i dizela. Brinem se za sankcije Rusiji koje mogu i nas da pogode. Uvek sa zebnjom čekate zimu, iako ste se dobro pripremili. Imamo 66 dana rezerve dizela, koji je nama suština, jer 82 odsto je potrošnja dizela – čitavo zdravstvo, vojska, policija. Svega 18 odsto je benzin, a imamo rezerve za 74 dana. Rezerve gasa su 690 miliona kubnih metara. Nikada toliko nismo imali”, izjavio je Vučić.

Predsednik je istakao i da je Srbiji problem napravila taksa koja je izglasana u bugarskom parlamentu, koja bi našoj zemlji dramatično podigla cenu gasa koju moramo da plaćamo, za dodatnih 100 evra po 1.000 kubnih metara gasa.

Kako kaže, on i predsednica vlade Ana Brnabić pokušaće da razgovaraju sa bugarskim državnim vrhom da to ne važi za Srbiju.

Otvaranje Prokopa velika stvar, čekalo se 53 godine

Predsednik Srbije izjavio je da nas 20. oktobra čeka otvaranje Prokopa, da su ga 21. oktobra Miloš Vučević i Ana Brnabić pozvali da bude sa njima u Šapcu, a da onda dolazi petorka za KiM.

Kako je naveo, posle toga ide u Njujork.

Govoreći o otvaranju Prokopa, Vučić je rekao da je to velika stvar koja se čekala 53 godine.

“Srećan sam što smo to mi uradili. Videćete, izgleda velelepno, a tu će se izgraditi i nove zgrade. To će biti potpuno novi deo grada, koji će morati još infrastrukturno da se opremi. Super će da izgleda”, poručio je Vučić

Dodao je da u decembru počinju radovi na BIO4 kampu i da je to nešto za budućnost.

“O tome ne znam dovoljno, ali sam uvek razumeo koliko je to važno i da treba da ulažemo novac u to”, rekao je Vučić.

Što se tiče puteva i pruga, najavio je da će Srbija do marta 2025. imati novu generaciju vozova po evropskim standardima koji će moći da putuju do Budimpešte, Beča, Istanbula.

Dodao je da mora da se reši dispečerski centar sa Rusima, a zatim da vidimo sa kim da radimo Valjevo-Vrbnica, Valjevo-crnogorska granica.

“Mnogo je snova i kada god napravite nešto, sanjate o nečem novom. Čovek celog života teži da ostvari više. Dokle god žudnja i glad za uspehom postoji, trudite se da napravite više”, poručio je Vučić.

Naglasio je da je sve to čudesno za Srem i Mačvu, posebno kada bude urađen put Kuzmin-Rača.

“I to sledeće godine mora da bude gotovo. Onda da vidimo ovaj put do Badovinaca, bukvalno smo premrežili posle toga Srem i Mačvu na svaki mogući način. Moramo da ulažemo više u jug i istok Srbije, pored kapilarnih auto-puteva, moramo da gradimo mnogo lokalnih i regionalnih puteva i da podižemo životni standard tih ljudi, jer je velika razlika između plata u Beogradu, Novom Sadu i Boru, s jedne strane i ljudi u Leskovcu, Vranju, Prokuplju, Kuršumliji, s druge strane”, poručio je Vučić.

Tanjug, RTS, RTV