BEOGRAD – U okviru programa ZdravoRastimo, koji se u Srbiji sprovodi trinaestu godinu zaredom, prošle nedelje pokrenuta je kampanja „Svaki dan je sportski dan” sa ciljem da motiviše decu školskog uzrasta ali i odrasle da u redovnu dnevnu rutinu uključe zabavnu i jednostavnu fizičku aktivnost i tako steknu zdravije navike
Ostalo je manje od 90 dana do sezone sastavljanja novogodišnje liste odluka, na kojoj se uvek visoko kotira obećanje da ćemo redovno vežbati. I uvek je, nažalost, jedno od onih od kojih najbrže odustanemo. To potvrđuje i statistika. Prema izveštaju Svetske zdravstvene organizacije za 2022. godinu, u Srbiji je fizički neaktivno 35 odsto muškaraca i 44 odsto žena.
Još više zabrinjava manjak fizičke aktivnosti kod dece, a najvažnija je baš u periodu intenzivnog rasta i razvoja. Redovna rekreacija jača mišiće i kosti, stimuliše pravilno disanje, pospešuje rad mozga i srca, jača imunitet i smanjuje rizik od hroničnih bolesti u odraslom dobu. Takođe poboljšava raspoloženje i smanjuje simptome stresa, a za decu je posebno značajna i zbog toga što podstiče druženje i doprinosi razvoju komunikacijskih veština.
Istraživanje Instituta Batut sprovedeno u više od sto osnovnih i srednjih škola otkriva alarmantne podatke: samo jedna trećina školske dece (33,6%) fizički je aktivna svakog dana sat vremena kako preporučuje Svetska zdravstvena organizacija. A kako rastu, sve manje su aktivni – broj minuta provedenih u rekreaciji manji je na početku srednje škole nego što je bio u osnovnoj.
Kako bi podstakao decu ali i sve građane da steknu naviku redovnog vežbanja, Nestlé Srbija je u okviru svog tradicionalnog ZdravoRastimo programa pokrenuo kampanju „Svaki dan je sportski dan“. U osnovi je ideja da ako minimalno 21 dan zaredom ponovimo neku radnju, ona će nam preći u naviku, u ovom slučaju veoma zdravu. To u mnogome olakšava da nam vežbanje postane deo rutine.