NOVI SAD – Ulaganjem u porodične inicijative i nastojanjem zaposlenih da održe ravnotežu između poslovnog i privatnog života, kompanije doprinose jačanju svojih brendova, povećavaju privlačnost i zadržavanje zaposlenih i predstavljaju se kao društveno odgovorno, zaključeno je danas u Novom Sadu, u Kulturnoj stanici Eđšeg, na prvoj informativnoj sesiji za kompanije u okviru regionalnog projekta „Više mogućnosti kroz politike prilagođene porodici“.

Pored prezentacije kako kompanije mogu da se prijave za učešće i unaprede svoje politike prema zaposlenima, na današnjem događaju je predstavljen i poslovni model „Porodično radno mesto” namenjen poslodavcima.

„Planiranje porodice je veliki izazov za žene koje žele da ostanu aktivne, posebno na Zapadnom Balkanu gde tradicionalne norme i stereotipi dodatno otežavaju njihov profesionalni angažman. Projekat „Više mogućnosti kroz politike prilagođene porodici“ osmišljen je da podrži vlade u unapređenju politike prilagođene porodici i stvaranju ambijenta koji će biti od koristi i ženama i muškarcima i omogućiti im da balansiraju karijeru i porodične planove“, rekla je Borka Jeremić, načelnica Populacioni fond Ujedinjenih nacija u Srbiji.

Istraživanja pokazuju da milenijalci i generacija Z preferiraju poslodavce čije vrednosti podržavaju ravnotežu između posla i privatnog života, napredovanja u karijeri i ličnog razvoja. Model „Famili-Friendli Vorkplace” upravo nastoji da uspostavi ravnotežu između posla i porodičnog života, što doprinosi boljoj produktivnosti zaposlenih i boljim rezultatima kompanija. Ovaj model podržava sve zaposlene, bez obzira na roditeljski status, u postizanju ravnoteže između poslovnih obaveza i porodičnih obaveza, stvarajući inkluzivno i podsticajno radno okruženje.

„Pitanje prava zaposlenih na ravnotežu između privatnih i poslovnih obaveza ne sme se podrazumevati i svi treba da kontinuirano radimo na poboljšanju uslova za sve zaposlene. To odražava značaj ovog projekta“, rekao je Nenad Ivanišević, pokrajinski sekretar za privredu i turizam.

Projekat „Više mogućnosti kroz politike prilagođene porodici“, koji će se sprovoditi do 2026. godine, obuhvata mentorsku podršku za uvođenje ovog modela u poslovanje kompanija, bilo kroz aktivnosti koje se već sprovode ili kroz razvoj novih inicijativa.

„Ovim projektom nastavljamo dugogodišnji rad sa poslovnom zajednicom kako bismo omogućili unapređenje mera koje doprinose balansu između profesionalnih i porodičnih obaveza zaposlenih, obezbeđuju stabilnost i napredak u njihovim karijerama i poboljšavaju dobrobit u radno mesto. Želimo da pomognemo kompanijama da ojačaju svoje poslovanje unapređenjem brige o svojim zaposlenima i zato pozivamo što više kompanija da se pridruže“, rekla je Ana Košel (Ana Koeshall), direktorka Fondacije Ana i Vlade Divac.

Aktivnosti sprovode Populacioni fond Ujedinjenih nacija (UNFPA) u Srbiji i Fondacija Ana i Vlade Divac kroz projekat „Više mogućnosti kroz politike prilagođene porodici“ u partnerstvu sa privatnim sektorom i Vladom Republike Srbije, sa finansijsku podršku Austrijske razvojne agencije.